۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 83710909
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

 جایگاه‌های سوخت اصفهان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند

اصفهان - ایرنا - رییس انجمن جایگاه‌داران اصفهان گفت: جایگاه‌های سوخت در این استان برای تامین دستکش و مواد ضد عفونی کننده با مشکل مواجهند و لازم است دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

جایگاه‌های سوخت یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا بشمار می‌آید به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ابلاغ کردند که سوختگیری در این جایگاه‌ها فقط با دستکش یک‌بار مصرف انجام و این مکانها به طور مرتب ضد عفونی شود.

پیمان کامران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه مدیران جایگاه‌های سوخت با هزینه خودشان اقدام به تهیه دستکش و مواد ضد عفونی کننده کرده اند، افزود: به طور میانگین هر جایگاه در هر هفته به یکصد هزار دستکش نیاز دارد که در برخی جایگاه‌های پر تردد این نیاز بیشتر است.
کامران با اشاره به اینکه جایگاه‌های سوخت برای تامین این کالا و مواد ضد عفونی کننده با مشکلات فراوان مواجه هستند، تصریح کرد: ما مکاتبههایی با دستگاه‌های اجرایی مربوطه مانند معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه به ویژه تامین الکل داشتیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.
وی خاطرنشان کرد: مکاتبههایی نیز با چند واحد تولید دستکش کردیم اما به ما اعلام شد که این واحدها باید همه تولیدهای خود را به شبکه بهداشت تحویل دهند و در نتیجه، بین جایگاهداران توزیع نشد.
رییس انجمن جایگاهداران استان اصفهان تاکید کرد: وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانههای مرتبط، دستورهایی را برای اماکنی مانند جایگاه های سوخت صادر می کنند، باید برنامه ریزی درستی نیز در قبال آن انجام شده و سهمیههای مشخصی جهت تامین کالاها و مواد مورد نیاز آنها مشخص شود.
وی با بیان اینکه جایگاهداران حاضر هستند که با پول خودشان این مواد را تامین کنند، افزود: اما وقتی سهمیهای برای آنها مشخص نیست، آنها باید در صف انتظار باقی بمانند و دچار مشکل برای تامین مواد و کالاهای مذکور می شوند.
به گفته وی تا کنون فقط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مقداری آب ژاول را در اختیار این انجمن برای توزیع در بین جایگاه ها قرار داده است.
کامران همچنین گفت: بر اساس دستورات صادر شده، کارگران جایگاه‌ها ملزم به سوختگیری هستند و اکنون نیز آنها در حد توان خود این کار را انجام می دهند به ویژه برای بانوان و افراد سالمند یا کسانی که دچار مشکل هستند.
وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های موجود هر سکو (شامل چهار نازل) در جایگاه‌های سوخت، یک کارگر دارد، تصریح کرد: این امکان برای کارگران وجود ندارد که به صورت همزمان سوختگیری برای چهار خودرو در یک سکو داشته باشند و این دستور اشتباه بود.
کامران با تاکید بر اینکه کارگران جایگاهها بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، اضافه کرد: بهترین حالت برای سوختگیری در جایگاه‌ها این است که خود رانندگان با دستکش این کار را انجام دهند.

وی همچنین به برخی مشکلات اقتصادی که برای جایگاه های سوخت به وجود آمده است اشاره کرد و گفت: میزان مصرف بنزین در ۲ هفته اخیر در اصفهان حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و از طرفی، هزینههای جایگاهداران افزایش یافته و امید است دولت برای این موضوع، تمهیدات ویژه اتخاذ کند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، اسفند امسال دستورالعمل جدیدی برای سوختگیری در جایگاه ها با هدف کاهش تماس مراجعان با تجهیزات جایگاه ها و همچنین ضدعفونی آنها صادر کرد.
بر اساس این دستورالعمل، به کلیه جایگاهداران توزیع فرآورده مایع و سی ان جی اعلام شد تا فرآیند سوختگیری و پرداخت در همه جایگاههای عرضه سوخت، توسط اپراتور انجام شود.
همچنین تاکید شد که در غیر این صورت، دستکش یکبار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس قرار گیرد و فرآیند سوختگیری و پرداخت بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.
از سوی دیگر نازل‌ها و صفحه رمز کارت سوخت و همچنین اماکن عمومی جایگاه ها مانند سرویس بهداشتی به طور دائم با مواد مناسب، ضد عفونی و پایش بهداشتی شود.

بیش از ۲۷۰ جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و ۱۶۰ جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha