ظرفیت شرکت های دانش بنیان فارس به مقابله با کرونا اختصاص یافت

شیراز-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر حمایت از واحدهای فناور دانشگاه‌ها و پارک‌ها در تولید محصول یا خدمت موثر در مقابله با کرونا گفت: توان و ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان فارس به تولید ماسک و مواد ضدعونی مورد نیاز بخش بهداشت و درمان و مردم اختصاص داده شد.

امین رضا ذوالقدر روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری فارس در حوزه‌های مختلف فعال هستند و به محض بروز مشکل در زمینه تامین اقلام بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در زمینه تولید ماسک و محلول های ضد عفونی ورود پیدا کردند.

وی ادامه داد:  حتی شرکت‌هایی در پارک علم و فناوری فارس داریم که اعلام آمادگی کردند تا نسبت به طراحی سامانه های اطلاع رسانی که بر اساس آنها محل‌هایی که افراد در آن به ویروس کرونا مبتلا هستند و یا بیماران کرونایی در آنجا حضور دارند، مشخص کنند.

رییس پارک علم و فناوری فارس گفت: این اقدام به نوعی می تواند به مسوولان متولی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا کمک کند، همچنین کمک زیادی به هدفمند کردن روند ضدعفونی شهر می کند و بسیاری از هزینه ها در شرایطی که با کمبود مواد ضدعفونی مواجه هستیم را کاهش می دهد.

ذوالقدر به مشکلات موجود در حوزه تولید ماسک اشاره کرد و افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری با تمام توان تلاش می‌کنند با استفاده از ظرفیت های داخلی در جهت تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کنند که تا هفته آینده نیز ماسک استاندارد  n95 توسط شرکت های مستقر در این پارک تولید می شود.

وی ادامه داد: براساس پیگیری های صورت گرفته تسهیلات مالی صندوق پژوهش و فناوری فارس از محل خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری قرار می دهیم تا بتوانند  دستگاه ها و مواد بهداشتی مورد نیاز مردم و شبکه بهداشت و درمان را تولید کنند.

رییس پارک علم و فناوری فارس گفت: باید تولید ماسک ها و تجهیزات ضد عفونی را اولویت‌بندی کنیم تا بیمارستان هایی که برای رسیدگی به بیماران کرونایی اختصاص داده شده اند برای چند ماه ماسک و تجهیزات ضدعفونی لازم را داشته باشند، اگر پرسنل درمانی، امنیت کافی را نداشته باشند، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود.

ذوالقدر افزود: فراهم کردن تجهیزات و در اختیار گذاشتن بیمارستان‌ها باید اولویت اول باشد.بر این اساس، شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس، در زمینه تولید ماسک و محلول ضدعفونی فعالیت خود را آغاز کردند و ظرفیت تولید  ۵ هزار ماسک استاندارد N95 را دارند.

 شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در فارس تاکنون ۶ نفر اعلام شده است.از ۶ نفر فرد مبتلای جان باخته، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند.شمار مبتلایان کرونا در روز چهارشنبه ۱۷۰ نفر اعلام شد.