۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83711178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در گیلان؛ از قرنطینه خوداختیاری تا حیرانی مردم

رشت - ایرنا - کرونا بعد از گذشت سه هفته همچنان در گیلان جولان می دهد و اخبار آن میدان دار است از هشدار استاندار مبنی بر آلودگی همه جای گیلان تا ضرورت تداوم قرنطینه خوداختیاری توسط مردم، وضعیت نگران کننده بیمارستان ها همه بخشی از عناوین مطالبی است که در ۲۴ساعت گذشته بر روی خروجی ایرنای گیلان قرار گرفته است.

 همه گیلان آلوده است

نخستین خبر را با مطلبی از استاندار گیلان آغاز می کنیم که هشدار داده این استان از جمله کانونهای ویروس کرونا و جای جای آن آلوده است و از هموطنان خواسته از سفر به گیلان به شدت پرهیز کنند.

 ضرورت تداوم قرنطینه خوداختیاری توسط مردم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از مردم خواست تا قرنطینه خود اختیاری را رعایت کنند و به این مهم توجه جدی داشته باشند و از حضور غیرضروری در مجامع عمومی و حتی خیابان ها خودداری کنند تا بتوانیم جلوی چرخه گردش این ویروس را در جامعه بگیریم.

وضعیت بیمارستان های گیلان نگران کننده گزارش می شود

در خبری دیگر به وضعیت نگران کننده ای از درون بیمارستان ها و مراکز درمانی گیلان بویژه شرق استان به سبب کمبود نیرو و تجهیزات پرداخته شده و به این مهم اشاره شده که این بیمارستان ها نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارد.

تبدیل هر پایگاه بسیج در گیلان به یک پایگاه سلامت

فرمانده سپاه قدس گیلان هم در خبری اعلام کرد: هر پایگاه بسیج در گیلان به یک پایگاه سلامت تبدیل شده است.

اسامی داروخانه های منتخب توزیع کننده اسلتامیویر در گیلان اعلام شد

بعد از مشکلاتی که برای خانواده های بیماران حاد تنفسی ایجاد شد و اقدامی که برای ساماندهی تقاضای داروها با هدف جمع کردن بازار سیاه و رفع کمبود صورت گرفت اینک دانشگاه علوم پزشکی استان اسامی داروخانه های منتخب توزیع کننده اسلتامیویر " داروی ضد ویروس برای درمان آنفولانزای تیپ A و B " منتشر کرده که امروز "پنجشنبه" در خروجی ایرنای استان گیلان قرار گرفت.


نماز جمعه در سراسر گیلان برگزار نمی شود

برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، پیرو ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیم گیری کمیته استانی با محوریت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نماز جمعه این هفته فردا " ۲۳ اسفندماه" در سراسر گیلان برگزار نمی شود.

کاهش ۶۳ درصدی جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان

در میان تعطیلی هایی که با هدف کاهش تردد و ماندگاری مردم در خانه ها برای مقابله با شیوع کرونا انجام شد امروز خبری از معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در خروجی ایرنای استان منتشر شد که از کاهش ۶۳ درصدی جابه جایی مسافران با اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی استان در اسفندماه خبر داد.

توزیع یک هزار عدد ماسک و اقلام ضد عفونی در روستاهای رضوانشهر

پس از آنکه شیوع کرونا کمبود و نبود اقلام بهداشتی و ماسک و الکل و غیره را رقم زد مردم و خیرین دست به کار شدند و خود اقدام به تولید و عرضه رایگان کردند چنانکه فرمانده سپاه رضوانشهر گفت: بیش از یک هزار عدد ماسک و انواع مواد ضدعفونی کننده سطوح که توسط خیرین و مردم تامین شده بود از طریق پایگاه های مقاومت بسیج در سطح روستاهای این شهرستان توزیع شد.

سه بانوی خیاط در آستارا به دوخت ماسک روی آوردند

در همین راستا سه بانوی خیاط در آستارا هم با تعطیل کردن کار معمول خود، روزانه ۲ هزار ماسک را تولید و به صورت رایگان به مردم هدیه می کنند.

اما امروز دو گزارش هم در موضوعات مرتبط با کرونا منتشر شد:

جولان ویروس تاج دار در گیلان و مردم حیران

جولان ویروس تاج دار در گیلان و مردم حیران گزارشی است که در آن به تاخت و تاز ویروس کرونا در این استان و تبعات مختلف آن بر زندگی مردمان آن داشته است از انبوه بیماران بستری در بیمارستانها و کمبود جا و امکانات در آنها و خستگی و فشار سنگین بر کادر درمانی تا، اثرات اقتصادی شیوع این بیماری بر اقتصاد خانواده ها و تصمیمات یک بام و دو هوای مسئولان در تعطیلی ادارات و ماندگاری مردم در خانه و غیره برخی از مباحث پرداخته شده در این گزارش است.

کار مضاعف پاکبانان و بی تفاوتی مردم در کلانشهر رشت

در این گزارش هم به موضوع تلاش پاکبان برای تمیزی شهر و در معرض خطر بودن آنان و خانواده هایشان و نداشتن امکانات حفاظتی و غیره اشاره شده و عنوان گردیده است: در این روزهای پراضطراب مبارزه با ویروس کرونا، پاکبانان با تمام قوت با تلاشی مضاعف برای رفت و روب و پاکیزگی کوچه و خیابان های شهرمان تلاش می کنند، اما برخی با بی تفاوتی کار نارنجی پوشان شهرمان را مضاعف کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha