۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 83711189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لوازم پیشگیری از کرونا در اختیار پرستاران فارس قرار گیرد

شیراز- ایرنا- رییس نظام پرستاری شیراز و شهرستان‌های تابعه گفت: انتظار است با توجه به مواجه مستقیم پرستاران بیمارستان‌ها با بیماران مبتلا به کرونا، لوازم و تجهیزات پیشگیری از جمله ماسک، دستکش، لباس یک‌بار مصرف و مواد ضدعفونی کننده به میزان کافی در اختیار آنها قرار داده شود.

بهبود ترابی رییس نظام پرستاری شیراز، روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اختیار داشتن این امکانات علاوه بر محافظت از پرستاران در مقابل بیماری کرونا، به آنها از نظر روانی نیز یک امنیت خاطر می‌دهد و آنها می‌توانند به شکلی مطلوب‌تر به بیماران خدمات ارائه دهند.

وی، با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای پرستاران در استان به بیماری کرونا گزارش نشده ادامه داد: تاکنون استان فارس و شهر شیراز در بحث کنترل شیوع بیماری و تعداد فوتی‌ها در مقایسه با دیگر نقاط کشور شرایط نسبتا بهتری دارد که چنانچه شهروندان به ویژه در بحث قرنطینه خانگی و پرهیز از خروج از منزل بیشتر رعایت کنند روند شیوع این بیماری کنترل و متوقف خواهد شد.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات نوروز نیز قرار دارد، تقاضای ما از هم شهروندان استان فارس هم سایر هموطنان این است که از انجام سفر و حتی دید و بازدیدهای مرسوم خودداری کرده و برای حفظ سلامت خود و دیگران توصیه‌ها را جدی گرفته و در خانه بمانند.

ترابی تصریح کرد: هم‌اینک حدود ۱۴ هزار پرستار در بیمارستان‌ها و سایر مراکز و بخش‌های درمانی دولتی و خصوصی استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر مربوط به کلانشهر شیراز است.
رییس نظام پرستاری شیراز و شهرستان‌های تابعه افزود: تمام پرستاران چه در مراکز دولتی و چه خصوصی آماده خدمات‌رسانی هستند و تا آخرین لحظه ریشه‌کنی این بیماری در کنار بیماران و سایر هموطنان خواهند بود.

امیدواریم دستورالعمل افزایش حقوق پرستاران قبل از سال جدید عملیاتی شود
وی، با اشاره به دستورالعمل افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای پرستاران گفت: امیدواریم این دستورالعمل تا قبل از شروع سال ۹۹ عملیاتی و افزایش حقوق اعمال شود.

شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در فارس تاکنون ۶ نفر اعلام شده است.از ۶ نفر فرد مبتلای جان باخته، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند. شمار مبتلایان کرونا در استان فارس تا روز چهارشنبه ۱۷۰ نفر اعلام شده است.

۶۰ درصد مبتلایان در استان فارس مرد و ۴۰ درصد زن بوده اند.بیشترین  موارد ابتلا در فارس، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و پس از آن در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند.

علاوه  بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.