۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83711574
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه‌ها از دروغ‌پراکنی در جامعه جلوگیری کنند

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83711574
رسانه‌ها از دروغ‌پراکنی در جامعه جلوگیری کنند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها وظیفه همراهی روانی جامعه را برعهده دارند و باید از دروغ‌پراکنی در جامعه جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز پنج‌شنبه در نخستین جلسه کمیته رسانه‌ای شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی افزود: باید با اطلاع‌رسانی درست و بههنگام ظرفیت‌های استانی را معرفی و برای بهبود جامعه و حفظ تندرستی مردم گام‌های موثری برداشت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی جامعه شورای اطلاع‌رسانی وظیفه راهبری مسائل را بر عهده دارد و در این راستا باید مسوولان استانی پاسخگویی سوالات خبرنگاران در هر لحظه و مکان باشند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی دقیق از بیماری کرونا نیازمند داشتن اطلاعات کافی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ریشه بیماری ناپیداست و هر روز زوایای جدیدی از بیماران مشخص می‌شود باید مرجع اطلاع‌رسانی ما مسولان دانشگاه علوم پزشکی باشد تا از شایعه پراکنی جلوگیری شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بیماری کرونا یکی از مسائل مورد تاکید ماست زیرا اگر سلامت مردم آسیب ببیند، تمام بخش‌های جامعه دچار آسیب می‌شود. 

حجت‌الاسلام خدایاری افزود: روحیه دهی در جامعه و تقویت روحیه پزشکان از وظایف رسانه‌های استانی و کشوری است که باید در اولویت ما باشد. 

وی با اشاره به اینکه همراهی مردم برای بهبود شرایط ضروری است، بیان کرد: اگر خود مردم نخواهند بیماری کنترل نمی‌شود و رسانه‌ها باید آگاه‌سازی و همفکری مناسبی را در سطح جامعه رواج دهند. 

رییس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به ماهیت کمیته رسانه‌ای شورای اطلاع‌رسانی استان، گفت: هدف ما جریان‌سازی خبری در سطح جامعه توسط خبرنگاران ماهر و زبردست است تا تاثیرگذاری چشمگیری را در جامعه شاهد باشیم. 

یوسف پیربوداقی افزود: باید فعالیت رسانه‌های استان در قالب ساختار قانونمند انجام گیرد تا جریان اطلاع‌رسانی تبدیل به یک جریان اثرگذار باشد. 

وی با اشاره به نوع فعالیت خبرنگاران در سطح استان نیز اظهار داشت: باید ۴٠ نفر از خبرنگاران فعال آذربایجان‌غربی شناسایی گردد و به تایید شورای اطلاع‌رسانی برسد تا ساماندهی مناسبی در این بخش صورت گیرد. 

رییس خبرگزاری ایرنا آذربایجان‌غربی در این جلسه با اشاره به اینکه تبدیل روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها به رسانه کار را برای ما دشوار کرده است، گفت: باید این امر کنترل شود زیرا خبرنگاران در این صورت می‌توانند از تاثیرگذاری بیشتری در جامعه برخوردار باشند. 

علیرضا فولادی بیان کرد: شورای اطلاع رسانی کار خبرنگاران را تسهیل می‌کند تا تولید محتوای مناسبی در جامعه صورت گیرد. 

الیاس گندمی رئیس خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: دروازه‌بانی خبر بر عهده ماست و جو روانی را به سمت آرامش جامعه هدایت و رهبری می‌کنیم و در این راستا باید مسوولان با ما همراهی مناسبی داشته باشند. 

حامد عطایی فعال اجتماعی و خبرنگار فعال ارومیه‌ای در این جلسه بیان کرد: آگاه‌سازی بدون ایجاد ارعاب در جامعه از اهداف اصلی ماست و مسوولان به خصوص مسوولان علوم پزشکی باید در این راستا با ما همکاری کنند و اطلاعات دقیق را در اختیار ما قرار دهند. 

عبدالسلام معروفی خبرنگار با سابقه ارومیه‌ای و فعال اجتماعی نیز در این جلسه گفت: باید سخنگوی واحدی برای ستاد استانی مبارزه با کرونا مشخص گردد تا اطلاعات یکدست و دقیقی در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار گیرد.

به گزارش ایرنا مصاحبه روزانه رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با تمامی رسانه‌ها، حضور تمامی اعضای کمیته رسانه در نخستین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، تشکیل ستاد تبلیغات کرونا و لازم‌الاجرا بودن تصمیمات کمیته اطلاع‌رسانی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی از مصوبات این جلسه بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha