۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83712141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار ماسک یکبار مصرف در مهاباد توزیع شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83712141
۶ هزار ماسک یکبار مصرف در مهاباد توزیع شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۶ هزار عدد ماسک یکبار مصرف دست‌ساز برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در این شهرستان توزیع شده‌ است.

محمد جهین روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شروع به کار ۲ کارگاه تولیدکننده ماسک در مهاباد تاکنون ۶ هزار ماسک در سطح شهرستان با اولویت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و داروخانه‌ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: ماسک‌های یکبار مصرف در ۲ واحد تولیدی به صورت دستی تولید و روزانه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ ماسک آماده و با قیمت مصوب هر عدد ۱۰ هزار ریال با هماهنگی ستاد مقابله با شیوع کرونا پخش می‌شود. 

جهین اضافه کرد: هم‌اکنون دستگاه تولیدکننده ماسک یکبار مصرف نیز در مهاباد مستقر شده که با راه‌اندازی آن روزانه بین پنج تا ۱۵ هزار ماسک یکبار مصرف در سه شیفت کاری و براساس نیاز شهرستان تولید خواهد کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اضافه کرد: با راه‌اندازی این دستگاه مشکل تامین ماسک‌های یکبار مصرف برای پرسنل بیمارستانی، مراکز درمانی و عموم مردم برطرف خواهد شد.

وی در خصوص تولید محلول‌های ضدغفونی کننده نیز اعلام کرد: ۲ خط تولید محلول‌های ضدغفونی کننده دست و سطوح با دریافت مجوز رسمی روزانه بیش از ۲ هزار لیتر، محلول گندزدا را تولید و در سطح داروخانه‌ها توزیع می‌کنند.

«جهین» با اشاره به اینکه شهروندان اقلام بهداشتی خود را تنها از مراکز درمانی معتبر تهیه کنند، تاکید کرد: محصولات در این ۲ واحد زیر نظر اداره صنعت معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو و بهداشت تولید می‌شود و مورد تایید کارشناسان معاونت غذا و دارو است.  

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون ۱۴۴ بیمار مبتلا به کرونا درآذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند که از این تعداد پنج نفر فوت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha