کمک تجار و بازرگانان چین به ایران برای مقابله با کرونا

پکن- ایرنا- کمک های تجار و بازرگانان بخش خصوصی چین به ایران برای مقابله با ویروس کرونا از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و کنسولگری های ایران در شانگهای و گوانجو به ایران ارسال شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و ارتباطات اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شمال چین، ستاد جمع آوری کمک های تجار و بازرگانان چین که پس از شیوع کرونا در ایران توسط این اتاق تشکیل شده بود از تشکل های تجاری بخش خصوصی، تجار و بازرگانان برای کمک به ایران درخواست همیاری کرده بود.

این بخش از کمک ها حدود ۱۲۰ هزار ماسک و مقداری وسایل بهداشتی بود که با هماهنگی و از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و سرکنسولگری های ایران در گوانجو و شانگهای برای تحویل به وزارت بهداشت به تهران ارسال شد.  

گزارش می افزاید بیش از ۵۰ بازرگان و شرکت بخش خصوصی چین بصورت مستقیم و یا در قالب تشکل های بازرگانی در این همیاری مشارکت کردند.

شورای بازرگانی «اتحادیه شهرهای در امتداد جاده ابریشم زمینی و دریایی» بیشترین مشارکت را در این همیاری داشته است اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شمال چین و برخی از اتاق های بازرگانی ایران از جمله اصفهان، تهران و قزوین از اعضای این شورا هستند.  

اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شمال چین همچنین با انتشار توئیتی از ارسال این کمک ها به ایران خبر داده بود.

در چند روز گذشته با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و کنسولگری های ایران در چین، ۹ محموله کمک های بهداشتی و درمانی مردمی از چین به ایران ارسال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha