بغداد سفرای آمریکا و انگلیس را احضار کرد

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱
کد خبر: 83712483
بغداد سفرای آمریکا و انگلیس را احضار کرد

بغداد - ایرنا - به دنبال حمله هوایی آمریکا به پایگاه های نظامی عراق، وزارت خارجه این کشور سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار و اعتراض دولت متبوعش به نقض حاکمیت ملی عراق را به آنها اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری «سومریه نیوز»، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که همچنین «محمد الحکیم» وزیر خارجه امروز (جمعه) برای بررسی تجاوز نظامی اخیر آمریکا پایگاههایی در عراق نشست فوری با معاونان و مشاوران خود برگزار کرد.

یکی از اعضای پارلمان عراق ساعاتی پیش اعلام کرد که اعضای پارلمان طی امضای نامه ای خواستار برگزاری نشست فوری و اتخاذ موضعی قاطع و جدی در برابر نقض مکرر حاکمیت عراق از سوی آمریکا شدند.

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق نیز در سخنانی بمباران چندین منطقه از جمله فرودگاه در حال ساخت کربلا توسط نیروهای آمریکایی را نقض حاکمیت ملی کشورش دانست .

جنگنده های آمریکایی دیشب به پایگاه های نظامی «الحشد الشعبی»، نیروهای ارتش و پلیس عراق حمله کردند که در اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.

آمریکا مدعی است که این حمله در واکنش به حمله موشکی چهارشنبه گذشته به پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد صورت گرفت که در اثر آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha