آموزش و پرورش تهران: اولیای دانش آموزان با ما مشورت کنند

تهران-ایرنا- یک مقام مسئول در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از دانش آموزان و اولیای آنها خواست با توجه به خانه نشینی آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به محض بروز هر گونه مساله تربیتی یا تحصیلی با مراکز مشاوره آموزش و پرورش تماس بگیرند.

«عبدالرسول کریمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران امروز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا پیام‌های مثبت در زمینه کنترل آرامش و مثبت اندیشی به مدارس و خانواده‌ها ارسال شده است و علاوه بر این، ۱۹ مرکز مشاوره در مناطق آموزش و پرورش، مرکز مشاوره توحید و هسته‌های مشاوره فعال هستند.

وی افزود: این مراکز و کارشناسان آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی به دانش‌آموزان و اولیا در زمینه‌های کاهش اضطراب، آرامش دهی، مشاوره تحصیلی و رفتارهای سازشی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شماره تلفن مراکز مشاوره و کارشناسان در سایت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران https://tehran.medu.ir/درج شده است.

وی با اشاره به اینکه روند مشاوره تلفنی تا پایان امسال ادامه دارد، اظهارداشت: هدف ما جلب رضایت خاطر خانواده‌ها، دانش‌آموزان و آرامش دهی به آنان است تا بتوانیم با آرامش، بیماری کرونا را مدیریت کنیم و سعی می‌کنیم خدمات مشاوره در ایام نوروز و بعد از این ایام هم ادامه داشته باشد.

کریمی گفت: سازمان دانش‌آموزی شهر تهران نیز آموزش‌های مختلف تشکیلاتی و مدیریت بحران ویژه دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داده است و همچنین تشکل «یاریگران زندگی» در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مباحث مرتبط به ویژه در حوزه مدیریت وضعیت روانی موجود را ارائه می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تداوم برنامه‌های این نهاد در تعطیلی مدارس برای مقابله با کرونا گفت: این برنامه‌ها به صورت مجازی توسط کانون‌های فرهنگی تربیتی و مدارس برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزش در این ایام تعطیل نیست و ۲۷ کانون فرهنگی تربیتی  برنامه‌هایی را در زمینه مسابقه‌های فرهنگی و هنری و آموزش‌های مجازی در حوزه‌های سفالگری، موسیقی، روایت گری، کتابخوانی و هنرهای دستی و تجسمی برگزار می‌کنند.

کریمی با اشاره به فعالیت ۲۸ دارالقرآن زیرمجموعه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این مراکز هم به صورت مجازی آموزش‌های را پیرامون حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، امام شناسی و برگزاری مسابقه‌های قرآنی، حفظ احادیث و آیات قرآنی پیگیری می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، آموزش‌های مجازی روش‌های طرح درس در زمینه درس تفکر و سبک زندگی برای دبیران و دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم و آموزش مجازی آداب و مهارت‌های زندگی شامل مهارت‌های تاب‌آوری، خودآگاهی، کنترل استرس توسط کارشناسان مشاوره را از برنامه‌های این نهاد عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری مسابقه‌های مجازی درون مدرسه‌ای در زمینه‌های نقاشی، عکاسی، مقاله نویسی، مسابقه‌های مجازی توسط سازمان دانش‌آموزی با عنوان «جشن تولد زمین مبارک» با همکاری والدین و دانش‌آموزان در حیاط خانه و پادکست داستان‌های کوتاه ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه نیز از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است.

به گفته کریمی، این برنامه‌ها و مسابقه‌ها در ایام نوروز نیز ادامه دارد و اطلاعات و نحوه شرکت در آنها در سایت مدارس و شبکه‌های بارگذاری شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: مدارس نیز برنامه‌هایی را در این روزها برگزار کرده اند که مسابقه‌ عکاسی برای دانش‌آموزان پایه ششم به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) با عنوان «من و پدرم» و «من و بابابزرگ جان»، مسابقه‌های مجازی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی پایه‌های سوم و چهارم به مناسبت روز پدر، مسابقه «نامه‌ای به پدرم» برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و مسابقه فیلم ویژه دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم با عنوان «هر دانش آموز، یک نهال» از این جمله است.

توصیه به خانواده‌ها و دانش‌آموزان

کریمی با اشاره به تعطیلی مدارس برای مقابله با بیماری کرونا توصیه کرد که خانواده‌ها و دانش‌آموزان ضمن رعایت موازین بهداشتی، آرامش خود را حفظ کرده و در زمینه مباحث آموزشی و پرورشی علاوه بر فضای مجازی، از شبکه‌های آموزش و چهار تلویزیون نیز نهایت استفاده را بکنند.

وی گفت: باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که تعاملات باعث گسترش بیماری کرونا می‌شود.  بر این اساس، این تهدید را باید به فرصت تبدیل کنیم و به پویش «در خانه بمانیم» بپیوندیم و همه در خانه بمانیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در خانه ماندن، فضایی را ایجاد می‌کند تا والدین و فرزندان با آرامش بتوانند با هم گفت و گو کنند و حضور والدین در کنار فرزندان آرامشی را در خانه حاکم می‌کند.  توصیه ما به خانواده‌ها این است که از این فرصت ارزشمند بهره‌مند شوند.

کریمی تصریح کرد: مقابله با بیماری کرونا طیف جهانی دارد و مختص ایران نیست و این بحران را خوشبختانه آموزش و پرورش و خانواده‌ها به خوبی مدیریت کرده اند.

وی گفت: مردم ایران همواره در طول تاریخ نشان داده اند که انسان‌های سخت کوشی هستند و در مقابله با مشکلات مانند کوه استوارند.

مدارس شهر تهران همچون مدارس سایر استان‌های کشور برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از چهارم اسفندماه تاکنون تعطیل است.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه پایتخت تحصیل می‌کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۵۱۴ نفر فوت کرده و ۳ هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha