اجرای طرح بسیج عمومی در کشور برای مقابله با کرونا

تهران - ایرنا - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملیاتی شدن بسیج عمومی در پنج استان و سپس در سراسر کشور برای تکمیل زنجیره مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره اجرای بسیج عمومی مقابله با کرونا در حساب توییتر خود نوشت: طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا به دنبال فاز نخست یعنی آگاه‌سازی و آموزش عمومی با رویکرد تبیینی، اقناعی و مشارکتی، اینک در پنج استان و سپس در سراسر کشور با رویکرد بیماریابی فعال و مراقبت وارد مرحله عملیاتی شده است. با اجرای این طرح، عملا زنجیره مقابله با کرونا در کشور کامل می‌شود.

وی ادامه داد: در این بسیج عمومی، افراد از طریق خوداظهاری در سامانه salamat.gov.ir علائم و نشانه‌های احتمالا مرتبط با کرونا را وارد کرده و در هر نقطه جغرافیایی از کشور تیم‌های مراقبت سلامت با موارد مظنون به ابتلا، تماس حاصل کرده و آنها را به بیش از ۲۰۰۰ مرکز خدمات سلامت هدایت می‌کنند.

جهانپور افزود: در مراکز خدمات سلامت، پزشک و مراقبان سلامت، ۱۶ ساعت در شبانه روز پذیرای مراجعان بوده و پس از معاینه و ارزیابی اولیه، موارد مشکوک به کرونا را تفکیک کرده، موارد خفیف و متوسط را به درمان سرپایی و قرنطینه در منزل با مراقبت و پایش روزانه سلامت آنها توسط مراقبان سلامت هدایت می‌کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نوشت: همزمان موارد شدید یا نیازمند بررسی یا بستری در بیمارستان را به بیمارستان معین هر منطقه ارجاع می‌دهند. در بیمارستان معین موارد نیازمند بستری تحت مراقبت قرار گرفته و سایر موارد با نظر پزشک متخصص به درمان و قرنطینه در منزل با پایش مستمر مراقبان سلامت مرجوع می‌شوند.

وی اظهار کرد: در این بسیج عمومی، حلقه‌های مفقوده زنجیره شناسایی و مراقبت کامل شده، بیماریابی و مراقبت فعال از نقطه شروع علائم آغاز شده، تمامی حلقه‌ها مستمر رصد و پایش شده و از ظرفیت‌های نظام شبکه و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و داوطلبان هلال احمر به صورت سازمان یافته مدد گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha