۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83712731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

3 مورد ابتلای به کرونا در قزاقستان ثبت شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبر: 83712731
 3 مورد ابتلای به کرونا در قزاقستان ثبت شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری "کازینفورم" قزاقستان روز جمعه گزارش داد که وزارت بهداشت این کشور سه بیمار ابتلا به ویروس کرونا را به عنوان نخستین مورد ثبت کرد.

این گزارش به نقل از "یلژان بیرتانوف" وزیر بهداشت قزاقستان امروز اعلام کرد که سه شهروند این کشور که به تازگی از سفر به آلمان و ایتالیا به کشور بازگشتند به عنوان نخستین موارد در این کشور و آسیای مرکزی هستند که تست کرونای آنها مثبت در آمد.

وی در یک کنفرانس خبری در نورسلطان گفت که دو مورد از این بیماران بعد از آنکه بطور جداگانه در روزهای نهم و 12 مارس (19 و 22 اسفند) از آلمان به آلماتی باز گشتند در بیمارستان تخصصی اینبزرگترین شهر قزاقستان بستری شدند و سومین مورد نیز فردی بود که امروز از ایتالیا به نورسلطان باز گشت و او نیز شدیدا تحت مراقبت قرار دارد.

به گفته وزیر بهداشت، این وزارتخانه از همان ابتدای شناسایی این سه مورد سعی کرد همه مسافران این چند پرواز منظم به این دو کشور را فراخوان کرده و تا اطلاع ثانوی قرنطینه کند. 

بیرتانوف همچنین از از قرنطیه همه مسافران و خدمه پروازی هواپیمای سوم خبر داد و گفت دولت قزاقستان از قبل تدابیر پیشگیرانه را برای بستن مدارس و دانشگاه و نیز مراکز خدمات عمومی آغاز کرده بود.

به گزارش ایرنا، 19 اسفند ماه بود که کمیسیون مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در قزاقستان در ادامه افزایش گسترش این بیماری کشنده در چین، ورود اتباع چینی و هرگونه حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی با این کشور را به حالت تعلیق درآورده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha