۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 83713155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰ هزار نفر در مبادی ورودی مراوه‌تپه تب‌سنجی شدند

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان گفت که با هدف پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، حدود ۱۰ هزار نفر از مردم و مسافران ورودی به این شهرستان مرزی تب‌سنجی شدند.

امانگلدی ضمیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح کنترل مبادی ورودی مراوه‌تپه از ۴ روز پیش و از ۲ مسیر ورودی این شهر از سمت کلاله و استان خراسان شمالی با همکاری پرسنل و داوطلبان شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، ناحیه مقاومت بسیج و انتظامی مراوه تپه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: علاوه بر تب‌سنجی رانندگان و سرنشینان، برخی توصیه‌های رعایت بهداشت فردی و اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در قالب این طرح توزیع می‌شود.

ضمیر اضافه کرد: از مجموع تب سنجی‌های انجام شده ۹ نفر با علائم تب بالا شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شدند اما هیچ کدام از آن ها به کرونا مبتلا نبودند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در شهرستان ۶۱ هزار نفری مراوه تپه مشاهده نشد.

وی گفت: تاکنون ۱۲ شهروند مراوه تپه‌ای با ظن ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که هفت نفر آنها ترخیص و جواب آزمایش پنج نفر دیگر منفی بود.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: با مشارکت خیرین، نیکوکاران و شهرداری، برخی اقلام و تجهیزات بهداشتی از جمله چهار دستگاه تب سنج، ۱۷ دستگاه اکسیژن سنج، ۴۰ گان قابل شستشو و ۶۵۰ بسته بهداشتی برای توزیع بین اقشار آسیب پذیر و نیازمند به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال خریداری و توزیع شد.

وی از استمرار فعالیت‌ پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا و پایداری سلامت در مراوه‌تپه خبر داد و گفت: عملیات ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهری و روستایی، تشدید کنترل تردد خودروهای ورودی به شهرستان، استفاده از ظرفیت خیرین برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، کاهش ساعت کاری اصناف و حضور بهورزان و مراقبان سلامت در چادرهای عشایر کوچنده استان‌های خراسان شمالی و رضوی برای آموزش‌های بهداشت از جمله این اقدامات است.

طبق گزارش رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان، تاکنون ۴۵ گلستانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha