۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1781
کد خبر: 83713452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون‌ بر ۲۶هزار تن فانوس ماهی در هرمزگان صید شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83713452
افزون‌ بر ۲۶هزار تن فانوس ماهی در هرمزگان صید شد

بندرعباس-ایرنا-۲۶هزار و ۵۴۸ تن فانوس ماهی(معادل ۸۰درصد این نوع آبزی)، از ابتدای سال جاری تا کنون در آب‌های هرمزگان صید شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: صید فانوس ماهیان (مکیتوفیده) که ذخایر ارزشمند آن در دریای عمان پراکنش دارد، در عمق بیشتر از ۲۰۰ متر نیز یافت می‌شود و به همین منظور فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان به شمار می‌رود.

محمد جوانمرد فانوس ماهیان را الماس زنده در آبهای دریای عمان دانست و افزود: صید این گونه از ماهیان علاوه بر اشتغال‌زایی موجب خودکفایی در تولید غذای آبزیان پرورشی و دام و طیور نیز می شود.

وی صیدگاه اصلی این ماهیان کوچک را در آب‌های هرمزگان دانست و اظهار کرد:  فانوس ماهیان صید شده برای تهیه پودر ماهی به کارخانه های قشم، جاسک و بندرعباس ارسال می‌شود که از آن، برای تولید غذای دام و طیور و آبزیان پرورشی استفاده خواهد شد.

استان هرمزگان با برخورداری از ۳۲ هزار صیاد،۲۲ بندر صیاد،۴۰ مرکز تخلیه صید و افزون‌بر ۴هزار و ۴۰۰ فروند شناور صیادی، به قطب صید و صیادی کشور تبدیل شده است و صید تجاری فانوس ماهیان پس از مطالعه در سال ۸۷ با ۲ فروند کشتی در آب‌های دریای عمان آغاز شد.

با توجه به اینکه در هرمزگان امکان برداشت سالانه ۳۰۰تا۴۰۰هزار تن فانوس ماهی وجود دارد و عمر مفید این نوع آبزی کمتر از ۲سال است، در صورت برداشت نکردن سرمایه ملی به هدر می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha