بهسازی جاده شهرکرد به طاقانک بزودی آغاز می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از آغاز بازسازی و بهسازی محور شهرکرد به طاقانک در سالجاری خبر داد.

شهرام ندیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل در راستای وظایف محوله در خصوص اصلاح و تعریض جاده شهرکرد به طاقانک، پس از گذراندن تشریفات اجرایی مناقصه و سپس انعقاد قرارداد با پیمانکار، انجام مطالعات میدانی در راه‌اندازی کارگاه توسط پیمانکار را انجام داده است.

وی گفت: این طرح در مرحله اجرا قرار دارد که به دلیل عبور لوله فشار قوی گاز ، این اداره کل ملزم به اصلاح طرح شد که اقدام لازم انجام شده و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ندیمی با تسلیت به خانواده بازماندگان حادثه رانندگی جمعه شب گفت: این اداره کل، خود را متعهد به اجرای تعهدات داده شده می‌داند که در سریعترین زمان  و با بالاترین کیفیت ممکن این تعهد را اجرا کند.

ندیمی اظهار داشت: عملیات اجرایی توسط گروه‌های راهداری آغاز شده است و تا قبل بارندگی عملیات ادامه داشت.

وی افزود: با توجه به عبور خط لوله گاز مقرر شد تا حداکثر استفاده از حریم قانونی راه انجام و در اجرای طرح تسریع شود و برای اجرای این طرح بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در خصوص بهسازی جاده شهرکرد به طاقانک گفت: اجرای عملیات بازسازی و بهسازی جاده در دستورکار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.

عبدالعلی ارژنگ اظهار داشت: برای اجرای این طرح پیمانکار مشخص و طرح به پیمانکار تحویل داده شده است.

وی افزود: براساس رایزنی‌های جدید، مقرر شد که عملیات بهسازی و بازسازی این جاده بزودی آغاز شود.

به گفته وی، تاکنون درصدی از اعتبارات اجرای طرح اختصاص داده شده که این میزان اعتبار جوابگوی اجرای طرح نیست و باید اعتبارات بیشتر به اجرای طرح اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، تصادف رانندگی عصر روز جمعه در این محور منجر به فوت ۶ نفر شد که ۴ نفر از این افراد اعضای یک خانواده بودند.

پس از این حادثه ، تعدادی از مردم طاقانک و بهرام‌آباد شهرستان شهرکرد از مسوولان خواستار تسریع در روند بهبودسازی زیرساخت‌های این جاده شدند.

طرح چهار بانده شهرکرد به شلمزار یکی از طرح‌های ملی استان است که ساخت باند دوم این جاده در سال ۱۳۹۵ با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان بخشی از پروژه ملی محور شهرکرد به بازفت تعریف و دارای ردیف اعتباری شد.

مسیر شهرکرد به شلمزار حدود ۳۲ کیلومتر است که از مسیر در طول سال های اخیر ۶ کیلومتر تبدیل به بزرگراه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha