۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۳
کد خبر: 83713479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قزاقستان مجمع اقتصادی آستانه را در بحبوحه شیوع کرونا لغو کرد

تهران – ایرنا – وزارت دارایی قزاقستان اعلام کرد: این کشور برگزاری مجمع سالیانه اقتصادی آستانه را به علت شیوع کرونا لغو کرده است.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری ترند، "یارلی توگژانوف" (Yeraly Tugzhanov) معاون نخست وزیر قزاقستان اعلام کرد که ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عمومی از روز ۱۳ مارس (جمعه ۲۳ اسفند) اجرایی شده است.

مجمع اقتصادی آستانه قرار بود در چهارچوب نشست وزیران سازمان تجارت جهانی در روزهای ۸ تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰  (۱۹ تا ۲۲ خرداد ۹۹) در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان‌ برگزار شود.
اما "علیخان اسماعیلوف" (Alikhan Smailov ) معاون اول نخست وزیر و وزیر دارایی قزاقستان اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که نشست وزیران سازمان تجارت جهانی لغو شده است. از این رو مجمع اقتصادی آستانه نیز لغو شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر در یک بازار ماهی در شهر ووهان چین که قطب حمل و نقل بین‌المللی است آغاز شد. تا کنون بیش از ۱۲۸ هزار نفر در جهان به این ویروس آلوده شده و شمار جان‌باختگان از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته است. در همین حال بیش از ۶۸ هزار نفر هم بنابرگزارشها بهبود یافته‌اند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که این ویروس به شرایط شیوع جهانی (پندمیک) رسیده است.

 خبرگزاری "کازینفورم" قزاقستان روز جمعه گزارش داد که وزارت بهداشت این کشور سه بیمار ابتلا به ویروس کرونا را به عنوان نخستین مورد ثبت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha