۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83713506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۳۴ گروه راهداری همدان در ایام نوروز

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83713506
فعالیت ۳۴ گروه راهداری همدان در ایام نوروز

همدان - ایرنا - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: ۳۴ گروه راهداری همدان از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۹ در جاده‌ها و محورهای ارتباطی این استان فعالیت می‌کنند.

حمیدرضا پرورشی خرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۲۰ نیروی راهداری استان در طرح نوروزی در سطح جاده‌های ارتباطی همدان مستقر و آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ راهدارخانه آمادگی کامل دارند تا در روزهای عید نوروز، به مسافران خدمات ارائه دهند، اظهار داشت: تمامی راهدارخانه‌ها به صورت روزانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گندزدایی می‌شوند.

پرورشی‌خرم با تاکید بر اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، عنوان کرد: تلاش داریم تا حد ممکن در صورت ریزش برف و انسداد جاده‌ها از تجمع و اسکان گروهی مسافران جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: افزایش سطح سرویس دهی، ایمن سازی، رنگ آمیزی سرعت‌کاه‌ها، نصب تابلوها، ‏علائم و چراغ‌های چشمک‏‎ ‎زن، ترمیم گارد ریل‌ها، لکه گیری جزیی آسفالت جاده‌ها و لایروبی دهانه پل‌ها در صورت بارندگی از جمله خدمات قبل از آغاز سفرهای نوروزی است.

وی ادامه داد: در روزهای نوروز ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده خدمت رسانی به مردم هستند. 

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: مسافران نوروزی با اطلاع از وضعیت خودرو خود به لحاظ فنی، تجهیزات ایمنی را همراه خود داشته باشند و قبل از سفر نیز اطلاعات جاده‌ها را از سامانه و تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و پایگاه اطلاع رسانی راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir کسب کنند.

وی ادامه داد: گردشگران نوروزی به نکات ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده توجه و با دستگاه های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه است.

همچنین ۹۹.۲ درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و ۲.۳ درصد کل راه‌های کشور در همدان قرار دارد.

۹۲ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۲ شرکت حمل مسافر در این استان فعال هستند و ۱۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و سه هزار نفر در بخش حمل و نقل مسافر فعال بوده که همگی دارای کارت هوشمند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha