رییس فدراسیون اسکواش: میزبانی مسابقات جهانی پدل دستاورد بزرگی است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون اسکواش، گفت: گرفتن میزبانی مسابقات جهانی پدل، دستاورد بزرگی است. این رقابت‌ها امسال برگزار می‌شود.

«مسعود سلیمانی» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص فعالیت‌های فدراسیون اسکواش در سالی که گذشت، اظهار داشت: برنامه‌های سال ۹۸ به جز اسفند ماه برگزار شد. در پایان سال باید مسابقات بین‌المللی بیرجند با رنکینگ جهانی برپا می‌شد که بدلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات به ۲۱ فروردین موکول شد. برای نخستین بار کشورهای برونئی، عراق و کویت برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند و داوری نیز از کویت دعوت شده است. اگر سیر این بیماری نزولی نشود باید تاریخ برگزاری آن را تمدید کنیم.

وی افزود: بهترین دستاورد فدراسیون در سال گذشته این بود که باشگاه اسکواش در اختیار ما قرار گرفت. همچنین توانستیم میزبانی مسابقات جهانی پدل را برای سال ۹۹ را بگیریم. اتفاق خوب دیگر انتخاب «پرند دولتی‌زاده» سرمربی تیم ملی به عنوان بهترین مربی آسیا در هویت‌بخشی به اسکواش از طرف کنفدراسیون اسکواش آسیا بود.

رییس فدراسیون اسکواش ادامه داد: «نوید ملک‌ثابت» کاپیتان تیم ملی مقام دوم ۱۶ هزار دلاری حرفه‌ای جی‌پور هند را بدست آورد. هر چند باید تیم ملی دوم فروردین به مسابقات قهرمانی تیمی آسیا اعزام می‌شد اما از طرف کنفدراسیون آسیا تاریخ این مسابقات به تیر ماه موکول شد.  لیگ راکت بال هم بخوبی در ایران برای نخستین مرتبه برگزار شد.

وی ادامه داد: برخی از اتفاقات این فدراسیون را در سال ۹۸ با چالش روبرو کرد. انتخابات هیات تهران هنوز برگزار نشده است. سالن‌های ورزشی کیش نیز تخریب شده بود و باید اقداماتی در این شهر نیز انجام دهیم. همچنین خوزستان که جزو ۶ استان برتر اسکواش بود با انتخاب‌های نادرست به قعر جدول ارزیابی عملکرد سقوط کرد. کف سالن اسکواش در لرستان نیز بدون استانداردسازی گذاشته شده است و هنوز یک مسابقه داخلی کوچک هم در آن برگزار نشد.

سلیمانی درخصوص برنامه‌های فدراسیون اسکواش در سال جدید گفت: امسال همه تلاش خود را بر این می‌گذاریم تا سطح اسکواش‌بازان ارتقا یابد. به دنبال آن هستیم تا خانه اسکواش از ۹ کورت به ۱۵ کورت برسد. همچنین سطح ۲ مربیگری اسکواش را در تیر ماه امسال برگزار می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور، آرزوی سلامتی برای هموطنان دارم و امیدوارم این بیماری که مملکت را دچار بحران کرده است به زودی از ایران رخت بربندد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha