۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83713644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایانه مسافربری تکاب تعطیل شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۴۹
کد خبر: 83713644
پایانه مسافربری تکاب تعطیل شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا، پایانه مسافربری این شهرستان تعطیل و هرگونه جابه‌جایی مسافر از این پایانه متوقف شد.

محمود زمانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این تصمیم از فعالیت ناوگان حملونقل بین‌شهری و تردد اتوبوس‌های، مینی‌بوس‌ها و سواری‌های بین شهری در جاده‌های منتهی به تکاب از صبح امروز جلوگیری شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ گونه جابه‌جایی و انتقال مسافر از مبداء تکاب به شهرهای تهران، زنجان، ارومیه، شاهین‌دژ، میاندوآب، سقز، دیواندره و بیجار توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری و پایانه مسافربری تکاب انجام نمی‌شود و تمام خودروهای عمومی از جمله اتوبوس‌ها به این مقاصد حرکت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس ورود مسافر از این شهرها نیز به تکاب انجام نخواهدشد اظهار داشت: این مسئله می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در کنترل ورودی‌های شهر و مقابله با بیماری کرونا داشته باشد.

فرماندار تکاب ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از شیوع کرونا و با توجه به تعطیلی پایانه مسافربری این شهرستان در صورت جابجایی و انتقال مسافر توسط خودروهای ناوگان حمل و نقل بین‌شهری و رعایت نکردن هشدارها از سوی رانندگان اتوبوس و سواری‌ها، با متخلفان به طور جدی برخورد خواهدشد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و تاکنون هشت نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

۱۷۵ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۶ نفر فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار کشوری، ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha