۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 83713925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته تحولی مناسب‌سازی، مدرسه انطباقی تصویب شد

تهران - ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تصویب بسته تحولی مناسب سازی، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی به عنوان یکی از بسته‌های تحولی وزات آموزش و پرورش و در راستای اجرا سازی سند تحول بنیادین خبر داد.

به گزارش روز شنبه وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی در نشست شورای راهبردی سند تحول بنیادین ضمن تشریح این سند اظهار داشت: این سند تحولی با اصل تطابق سازی به عنوان اصول ۷ گانه این سازمان و با ۴ هدف از اهداف سازمان و همچنین  با هفت استراتژی از استراتژی های ۱۲ گانه سازمان منطبق است.

وی در ادامه به ضرورت و بیان مساله پرداخت و اظهار داشت: جامعه دوستدار انسان، نظریه امتداد، نظریه توسعه انسان بنیاد و نظریه دارایی محور از جمله نظریاتی است که طرح با نگاه به آنها طراحی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود:  از جمله  مبانی طراحی بسته تحولی،  مستندات سند تحول در زیر نظام رهبری و اهداف ۴، ۵ و۶، اهداف ۱ و ۵  برنامه های درسی،  هدف عملیاتی ۱۶ تربیت معلم و تامین نیروی انسانی و هدف عملیاتی ۱۴  تامین فضا، تجیهزات و فناوری است.

حسینی همچنین گفت: در این بسته تحولی همچنین بر  چرخش های تحول آفرین از روش های نظری به روش های  کاربردی و مهارتی،  جدا سازی به فراگیر سازی، معلمان تک مهارتی به چند مهارتی و استفاده از ابزارها و فناروی های نوین به جای فناوری های سنتی تاکید شده است.

وی تصریح کرد: در کنار این مستندات اهداف دوره های تحصیلی براساس ساحت های ۶ گانه در تمامی بخشهای آن پشتیبان این سند تحولی در ادامه با اشاره به  مبحث مناسب سازی اظهار داشت:  مناسب سازی شامل ۷ مولفه معلمین، محتوا، والدین، دانش آموزان ویژه و عادی، فضا و جامعه  است

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که بسته تحولی مناسب سازی، مدرسه انطباقی و مداخلات طلایی و بهنگام دارای چهار برنامه و ۱۱ فعالیت است، اظهار داشت: برنامه اول ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجیتالی شامل۳ فعالیت طراحی و تولید اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی، سامانه ندای همراه سوم و  ایجاد پایگاه آموزش مجازی است.

حسینی افزود: برنامه دوم مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران، معلمان و جامعه است که سه فعالیت نهضت زبان اشاره، نهضت بریل آموزی و آموزش معلمان مبتنی بر مهارتهای چندگانه را شامل می گردد.

وی هچینین گفت: برنامه سوم مدرسه انطباقی است که مشتمل بر ۴ فعالیت الگوسازی مدرسه انطباقی  دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم، الگوسازی مدرسه انطباقی پذیرا ویژه دانش آموزان تلفیقی –فراگیر، نهضت مشارکتی توان افزایی و راه اندازی و ایجاد سیستم رادیویی FM است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چهارمین برنامه ارائه شده در شبکه تحولی آموزش و پرورش استثنایی کشور به مداخلات بهنگام طلایی در بعد تشخیص، آموزش توانبخشی و حمایتی مربوط می شود، یادآور شد: در این برنامه در خصوص تشخیص جامع و به موقع، مداخلات بهنگام در گروه های ۷ گانه دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید شده است و در این راستا سند جامع مداخلات بهنگام و طلایی با همکاری معاونت آموزشی و خصوصا وزارت بهداشت و درمان و بهزیستی به اجرا گذارده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha