۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 83713927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط تولید مواد ضدعفونی در ماکو راه‌اندازی شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۱۶
کد خبر: 83713927
خط تولید مواد ضدعفونی در ماکو راه‌اندازی شد

ارومیه - ایرنا- خط تولید مواد ضدعفونی کننده با ظرفیت تولید روزانه پنج‌هزار لیتر با هدف تامین نیاز اکیپ‌های مقابله با آلودگی به ویروس کرونا و عملیات گندزدایی خیابان‌ها و معابر عمومی در شهرک صنعتی شماره یک  منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد تولیدی پیشتر در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشت ولی برای حل مشکل مردم، به تولید مواد ضدعفونی پرداخته و مواد تولید شده در آن با همکاری شبکه بهداشت و درمان در سطح منطقه آزاد ماکو توزیع می شود.

ابراهیم جلیلی اظهار داشت: این اقدام در راستای کمک به تقویت تولید مواد مورد نیاز، برای مقابله با ویروس کرونا در منطقه اجرایی شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha