استاندار فارس: سختگیری‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا شدت می‌گیرد

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: برای صیانت از سلامتی جامعه و شهروندان، در روزهای آتی سختگیری‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا افزایش خواهد یافت و در صورت بی‌توجهی به هشدارها با متخلفان با شدت عمل جدی‌تری برخورد خواهیم کرد.  

عنایت‌الله رحیمی، شنبه در دیدار با تشکیلات عالی کارفرمایان استان فارس در شیراز افزود: در روزهای اخیر بارها اعلام کرده‌ایم که در این استان پذیرای هیچ مسافری نخواهیم بود و هیچ محل اقامت و خدماتی برای ارایه به مسافران پیش‌بینی نشده است.
او ادامه داد: از آنجا که مساله زندگی و سلامت شهروندان در میان است بر رعایت این مساله اصرار و تاکید داریم و با جدیت بر عملیاتی شدن این خواسته نظارت خواهیم داشت و در صورت نیاز، نیروی انتظامی با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.
وی، با اشاره به مواجه جامعه و شهروندان با مشکلات اقتصادی اظهار داشت: بخشی از این مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و بخشی دیگر نیز متاثر از شیوع ویروس کروناست که امیدواریم با همکاری و همراهی مردم بتوانیم بخشی از این مشکلات را پشت سربگذاریم.
رحیمی بیان کرد: در این راه اگر همکاری مردم نباشد و اگر نسبت به محدودیت‌های اعمال شده و هشدارهای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا بی‌تفاوت باشیم، سلامت خود و سایر آحاد جامعه را با خطر جدی مواجه خواهیم کرد.
استاندار فارس، با اشاره به اینکه دولت خود را در برابر مسایل و مشکلات مردم مسوول می‌داند، افزود: رئیس جمهوری و هیات دولت نیز تاکنون تصمیمات خوبی اتخاذ کرده‌اند که در تسهیل زندگی مردم موثر خواهد بود.
رحیمی، بر تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی غیرضروری تاکید و بیان کرد: فعالیت‌هایی که توقف و یا کاهش فعالیت آنها خطری برای جامعه به دنبال ندارد باید تعطیل شوند و یا از فعالیتشان به شدت کاسته شود و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی، اصناف و مجامع تخصصی لازم است پیشنهادهای کارشناسانه خود را برای تصمیم‌گیری ارایه دهند.
وی اظهار داشت: باید ضریب سلامتی و ایمنی کارکنان در مشاغلی که بنا به ضرورت باید فعال باشند افزایش یابد تا شاهد عدم گسترش و شیوع ویروس کرونا در مراکز تولیدی، صنعتی و اصناف باشیم.
او ادامه داد: شرکت‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات هم که بر اساس مصوبه و دستور دولت مکلف شده‌اند به فعالان اقتصادی برای پرداخت مطالبات مهلت دهند، باید در این زمینه همکاری لازم را با فعالان اقتصادی داشته باشند.
استاندار فارس افزود: امور مالیاتی نیز با تمدید مهلت برخورداری از معافیت جریمه‌ها و تعویق آنها تا خرداد ۹۹ موافقت خواهد کرد.
رحیمی اضافه کرد: همچنین وصول چک‌های سررسید شده نیز توسط بانک‌ها تمدید خواهد شد.
او گفت: تمدید اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی و توقف بازرسی تایید اشتغال در کارگاه‌ها تا پایان فروردین‌ماه ۹۹ نیز از دیگر تسهیلاتی است که دولت به منظور حمایت از کسب و کارها در شرایط فعلی در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: مهلت تعویض دفترچه‌های اسناد مالکیتی نیز به سال ۹۹ منتقل شده و زمان محاسبه عوارض شهرداری نیز تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید شده است.
استاندار فارس اادامه داد: ارایه خدمات الکترونیکی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پرداخت بیمه بیکاری به کارگرانی که به هر دلیل در روزهای اخیر از کار بیکار شده‌ و کارشان به حالت تعلیق درآمده نیز از دیگر تمهیداتی است که با هدف کاهش مشکلات اقتصادی مردم در نظر گرفته شده است.
رحیمی افزود: تعویق سررسید اقساط بانک‌ها و پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی بر اساس ضوابط و مقررات از دیگر تدابیری است که در روزهای اخیر برای تسهیل در زندگی مردم اتخاذ شده است.
وی، ضمن قدردانی از اصناف و مجموعه‌هایی که مانند هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها که به شکل خودجوش برای تعطیلی یا کاهش فعالیت‌های مجموعه‌های تحت پوشش خود پیشگام شده‌اند، گفت: تاکید داریم که همه فعالیت‌ها باید به حداقل ممکن کاهش یابد و حفظ سلامتی و جان مردم باید بر رونق اقتصادی و کسب درآمد ترجیح داده شود.

براساس آخرین آمار منتشرشده در روز شنبه (بیست و چهارم اسفند ۹۸) تعداد مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۲۴۳ نفر رسیده است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

در مجموع ظرف ۲۴ساعت گذشته، یک هزار و ۳۶۵ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و با احتساب این افراد شمار مبتلایان به ۱۲هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۱۱ نفر فوت شده‌اند و چهار هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha