۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 83714072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تردد ماشین سنگین و تریلی از جاده مریوان سقز ممنوع شد

سنندج- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان مریوان از ممنوعیت تردد ماشین های سنگین و تریلی های کشنده در محور سقز مریوان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

سرهنگ علیرضا صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و کردستان و در راستای حفظ سلامتی شهروندان تردد هرگونه تریلی کشنده و ماشین آلات سنگین از محور سقز مریوان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی افزود: این تصمیم بنا به دستور مقام قضایی و هماهنگی فرمانداری مریوان انجام شده و از صبح امروز ۲۴ اسفند اجرایی شده است و به هیچ عنوان اجازه ورود به شهرستان مریوان به این ماشین آلات سنگین داده نمی‌شود.

فرمانده انتظامی مریوان یادآور شد: حفظ سلامت شهروندان خط قرمز پلیس است و در این راستا نیروی پلیس با تمام توان و تلاش از امنیت و آرامش مردم دفاع می کند لذا از تمام رانندگان ماشین آلات سنگین درخواست می شود از این مسیر تردد نکنند و در صورت تردد با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا در کردستان به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۴۰ نفر، بانه ۲۳ نفر، سنندج ۱۵ نفر، کامیاران چهار، قروه ۹، مریوان ۲، دیواندره سه، بیجار سه، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است، ۳۱۷ نمونه از افراد مشکوک به کرونا تاکنون در این استان گرفته شده که از این تعداد، ۱۰۲ نمونه مثبت و ۱۸۲ نمونه منفی بوده است.

تاکنون هفت بیمار در سقز، یک بیمار در مریوان، یک بیمار در قروه و یک بیمار در بانه فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباخته اند که جواب آزمایش آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است. 

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد. کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافت که
تا کنون سه هزار و ۵۲۹۹ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵۵ نفر از مبتلایان جدید به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha