قرارگاه کنترل و پیشگیری از کرونا در مشهد راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- قرارگاه کنترل و پیشگیری از کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انتصاب ۱۴ عضو این قرارگاه از سوی رییس این دانشگاه راه اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه در نخستین جلسه قرارگاه کنترل و پیشگیری از کرونا در این دانشگاه هدف از تشکیل قرارگاه مزبور را در راستای برگزاری نشست‌های مستمر و هماهنگی بیشتر برای طرح مسائل و مشکلات در زمینه مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی عنوان کرد.
دکتر محمد حسین بحرینی افزود: از روزهای نخست شیوع ویروس کووید-۱۹ کارگروه‌های مختلفی در این زمینه با عنوان پیشگیری و شناسایی موارد مشکوک بیماری کرونا، مراقبت و درمان بیماری، پشتیبانی بیماری، اطلاع‌رسانی عمومی بیماری و ثبت و گزارش دهی موارد بیماری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: قرارگاه کنترل و پیشگیری کرونا نیز در راستای هماهنگی بیشتر واحدها در جهت برطرف کردن چالشهای کنترل این بیماری تشکیل شده است و بدین منظور هر سه روز یک بار نسبت به برگزاری این نشست اقدام خواهد کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ در دنیا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدامات پیشگیرانه ویژه‌ای را در مناطق و پایانه‌های مرزی در دستور کار قرار داد و اکنون تمامی تلاش بر کنترل، پیشگیری و شکست ویروس کووید-۱۹ متمرکز شده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن ۳۰ مبتلای جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۴۲۵ نفر رسید که ۲۷۳  نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

 از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۴ اسفند ماه امسال دو هزار و  ۶۸۵ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۶۷۵ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۳۲ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور، چهار تن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تربت جام هستند و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه و گناباد نیز هر کدام یک فوتی دارند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha