شایعه‌پراکنی در خصوص کرونا مورد پیگرد قرار می‌گیرد

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: افراد یا گروه‌های سازمان یافته‌ای که به پخش اخبار جعلی و شایعه در خصوص بیماری کرونا اقدام کنند، شناسایی می‌شوند و مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

علی مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مصوبه های کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: طبق این مصوبه‌ها فضای مجازی به صورت مستمر رصد و با انتشار اخبار جعلی و شایعه مقابله می‌شود.

وی با اشاره به الزام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به رفع کمبود اقلام ضدعفونی و پیشگیری از بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی نیز اضافه کرد: این سازمان باید پیش‌بینی لازم برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و نظارت بر قیمت کالاها و انجام اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف نسبت به وجود کالاها در استان را داشته باشد.

وی بیان کرد: در این راستا گمرکات استان نیز ترخیص کالاها و مواد بهداشتی و مورد نیاز مردم را در اولویت قرار می‌دهد و ظرفیت‌های لازم در جهت مبادله کالا با کشورهای همسایه را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تعطیلی نوروزگاه‌ها و جشن‌های نوروزی، ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان باید بر مراکز سیاحتی، زیارتی و اقامتی نظارت کامل داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه برای سفر را در دستور کار قرار دهد.

مسوول کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نظارت دقیق بر مراکز دانشگاهی و خوابگاهی و پرهیز از تعطیلی خودسرانه توسط دانشگاه ارومیه، تعطیل نکردن آموزش با وجود تعطیلی مدارس، برخورد قاطع با اخلال‌گران و سوء‌استفاده‌کنندگان از کمبود اقلام بهداشتی، ارتقای روحیه اجتماعی در مردم توسط رسانه‌ها و صدا و سیما، نظارت دقیق بر بازار توسط تعزیرات حکومتی، تامین امنیت به ویژه در اماکن دارای حساسیت دانشگاه علوم پزشکی و افزایش اشرافیت در مرزها از جمله دیگر مصوبه‌های این کمیته به شمار می‌رود.

«مصطفوی» همچنین بر لزوم تعطیلی برنامه‌ها و جشن‌های چهارشنبه آخر سال هم تاکید کرد و افزود: برگزاری جشن و استفاده از مواد آتش‌زا از یک سو موجب تجمع مردم می‌شود و از سوی دیگر مصدومیت برخی از جوانان را در پی خواهد داشت؛ باید توجه داشت که افزایش حضور مردم در بیمارستان به هر دلیلی موجب گسترش شیوع ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش ایرنا در آذربایجان‌غربی نتیجه ۱۹۳ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha