اصلاح‌طلبان خراسانی خواستار تقویت حمایتهای عمومی در مقابله با کرونا شد

مشهد- ایرنا- شورای هماهنگی احزاب جبهه اصلاحات خراسان رضوی روز یکشنبه در نامه‌ای به استاندار خراسان رضوی خواستار حمایت جدی تر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شد.

در این نامه آمده است: سایه شوم اپیدمی کووید ۱۹ همچنان بر سر ایران بیم و هراس و تلفات فرو می‌ریزد. این مجال اندک، نه فرصت کاوش در منشاء بیماری است، نه وقت یافتن و شناختن مسوولانی که در سطح ملی و حکومتی، به وظایف خود در قبال تامین مردم، عمل کرده یا نکرده اند، اما به ضرورت عاجل می‌توان بویژه در مورد خراسان رضوی و ابرشهر زیارتی مشهد، نظرات آشکار و تخصصی بهداشتی - تأمینی کارشناسان را تصریح کرد.
این نامه می‌افزاید: به نظر می‌رسد حریم مشهد و شهرستان‌های استان باید به سرعت و حتی المقدور، ایزوله شود و با صراحت و حتی اعمال قدرت، باید مانع سفرهای غیر ضرور ورودی و خروجی به مشهد و دیگر مناطق استان شد.
در ادامه نامه آمده است: باید در حمایت معنوی و مادی از کارکنان بخش بهداشت و درمان استان اعلام بسیج عمومی شود تا عزیزان فداکار و شریف این بخش حیاتی در این روزهای پر اضطراب، احساس تنهایی نکنند و بلکه مردم و همه دستگاه‌های حاکمیتی را یار و یاور خود بدانند و آثار این حمایت‌ها را حس و لمس کنند.
این نامه افزوده است: باید برای مدت معلوم و تا هنگام گسست زنجیره انتقال ویروس، همه کسب و کارهای غیر ضروری که بویژه در مراوده مستقیم با مردم‌ هستند، تعطیل شوند و نماینده عالی دولت، قول مساعدت و جبران ضرر و زیان محتمل را به اصناف یاد شده بدهد.
شورای هماهنگی احزاب جبهه اصلاحات خراسان رضوی در این نامه خواسته است: باید به ادارات آب، برق، گاز و تلفن و نیز بانک‌ها و موسساتی که مطالبات جاری از مردم دارند، توصیه شود در این شرایط بحرانی در کنار مردم بایستند و دستکم مهلت تادیه دین قایل شوند.
در ادامه نامه آمده است: به نظر می‌رسد شورای تأمین استان باید از دخالت نهادهای موازی و غیر مسوول و نامتخصص در امر بهداشت و درمان، با تکیه و توسل به قوه قضایی جلوگیری نماید.
در بخش پایانی نامه خواسته شده است: در اسرع وقت باید دبیرخانه و ستاد بحران کرونا با تبلیغات وسیع و رسانه‌ای، معرفی شود تا مردم آن را تنها منبع معتبر در مواجهه با این میهمان ناخوانده و خطرناک بشناسند و به توصیه‌ها و اوامر بهداشتی درمانی آن توجه نمایند و علاوه بر آن این دبیرخانه و ستاد مقابله با بحران، حتی المقدور باید اقدام به شناسایی اقشار و خانواده‌های آسیب پذیری کند که در این چرخه شبه جنگ، بیشترین رنج و آسیب را متحمل می‌شوند و لذا مستحق بیشترین حمایت و رسیدگی هستند.
بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد قطعی مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۵۶۸ نفر رسیده است.
همچنین دو هزار و ۶۸۵ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی تاکنون در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که هزار و ۵۷۸ نفر از این تعداد مربوط به حوزه جغرافیایی مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی هستند.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha