۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83716359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰ اقامتگاه غیرمجاز در تکاب پلمب شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83716359
۱۰ اقامتگاه غیرمجاز در تکاب پلمب شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت: ۱۰ اقامتگاه استیجاری غیرمجاز در بخش تخت‌سلیمان به علت بی‌توجهی به هشدارهای ستاد مدیریت بیماری کرونا پلمب شد.

امیر مطلوبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی در روستای هدف گردشگری نصرت‌آباد بخش تخت سلیمان تکاب بدون توجه به هشدارهای مقابله با کرونا و مجوز فعالیت، نسبت به پذیرش مسافر اقدام کرده‌ بودند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی و اطلاع از پذیرش مسافر از سوی این اقامتگاه‌های غیرمجاز و خانه‌های استیجاری، اکیپی از ماموران انتظامی، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر تخت‌سلیمان از ادامه فعالیت این واحدهای مسکونی جلوگیری و آنها را پلمب کرد.

وی اظهار داشت: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا، هرگونه پذیرش مسافر و گردشگر در هتل‌های شهر تکاب و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بخش‌تخت سلیمان و سایر روستاها ممنوع است.

مدیر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب ادامه داد: همچنین تمام برنامه‌های بازدید نوروزی از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و سایر اماکن گردشگری این شهرستان نیز به دلیل جلوگیری از تجمع مسافران و گردشگران و پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا لغو شده است.

مطلوبی اضافه کرد: تکاب دارای ۲ باب هتل، یک باب مهمان‌پذیر و هفت واحد اقامتگاه بوم‌گردی است؛ این شهرستان با داشتن بیش از ۱۷۰ اثر طبیعی و تاریخی از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان یکی از شهرهای گردشگری کشور بوده که هر سال در ایام نوروز پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران از مناطق مختلف کشور و برخی از کشورهای خارجی است.

اما امسال به دلیل پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا بازدیدهای گردشگری در این شهرستان متوقف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha