پژوهشگر چینی ایرانیان را به رعایت توصیه های بهداشتی دعوت کرد

پکن- ایرنا- رئیس پیشین پژوهشگاه خاورمیانه و مدیر کنونی مرکز ایران شناسی دانشگاه شمال غرب چین، مردم ایران را به رعایت توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا دعوت کرد و گفت: اجرای توصیه های بهداشتی یکی از راه های مهم برای کنترل کرونا است.

استاد «خاونگ مین سینگ» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر ملت ایران متحد باشند و مقررات دولت در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر کرونا از جمله توجه به توصیه های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند شیوع کرونا بزودی در ایران مهار خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر، دولت و مردم ایران در حال تجربه یک اپیدمی بی سابقه عفونی هستند و نحوه برخورد آنها با کرونا یک آزمایش مهم برای مردم و سیسم بهداشتی ایران است و در این راستا رعایت موارد بهداشتی مانند «ماندن در خانه» و جلوگیری از حضور در اماکن عمومی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

مدیر کنونی مرکز ایران شناسی دانشگاه شمال غرب چین با بیان اینکه کرونا در حال حاضر هیچ واکسن و یا درمان قطعی ندارد تنها راه کنترل آن را محدود کردن روابط بین انسان ها دانست و گفت مردم چین با رعایت مواردی مانند قرنطینه و ماندن در خانه بر این ویروس پیروز شدند.

وی با اشاره به تجربه چین در کنترل این بیماری گفت: ایران و چین دو دوست قدیمی هستند و همواره در شرایط خاص از یکدیگر حمایت کرده اند اکنون هم دو کشور باید با کمک یکدیگر بر این اپیدمی پیروز شوند.

خاونگ با اشاره به ارسال کمک های بهداشتی دو کشور به یکدیگر و همچنین اعزام تیم پزشکی چین به ایران گفت: با شناختی که از مردم ایران دارم مطمئنم آنها به زودی بر شیوع ویروس کرونا فائق خواهند آمد و این ویروس را کنترل خواهند کرد.

ویروس کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در چین شیوع یافت و باعث فوت سه هزار و ۲۱۳ تن و ابتلای افزون بر ۸۰ هزار تن دیگر شد اکنون بعد از گذشت دو ماه در این کشور کنترل شده است به طوری که مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۱۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس ثبت شده است که بیانگر کنترل این ویروس در چین است.

ماندن در خانه و قرنطینه شهرها از مهمترین راهکارهای دولت و مردم چین برای کنترل و مهار این ویروس بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha