جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه که با شماره ۳۱۳۳ به مردم معرفی شده طی ۱۴ روز گذشته بسیار کارساز بوده و روزانه به طور متوسط حدود یکهزار و ۷۰۰ تماس با آن برقرار شدهاست.
وی اضافه کرد: در این مرکز به سوالات شهروندان درباره ابعاد مختلف بیماری کرونا به سه زبان ترکی، فارسی و کردی پاسخ لازم داده میشود.
وی بیان کرد: امیدواریم با تداوم فعالیت این مرکز، میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی و همچنین نگرانی مردم در خصوص بیماری کرونا روز به روز کمتر شود.
به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شدهاند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادهاند.
این بیماری قابل پیشگیری است و بهراحتی و با راهکارهای ساده میتوان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمیچون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست دادهاند.
در آذربایجانغربی نیز آزمایش ۲۲۴ نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد، متاسفانه ۱۲ نفر فوت کردهاند.
نظر شما