سفیر ایران در دانمارک: تحریم‌ها مبارزه با کرونا را با مشکل مواجه کرده است

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک اعلام کرد که تحریم‌های ظالمانه آمریکا، مبارزه ایران با ویروس کرونا را با مشکل مواجه کرده است.

افسانه نادی‌پور در مقاله‌ای با عنوان «تأثیرتحریم‌های ظالمانه آمریکا بر مبارزه ایران علیه ویروس کرونا» در روزنامه پلیتیکن دانمارک به تأثیر این تحریم‌ها بر روند مبارزه ایران علیه ویروس کرونا در کشورمان پرداخت و نوشت: شیوع کرونا در جهان باعث شده که کشورها تمامی اقدامات خود در سطح داخلی و بین المللی را به منظور مقابله با آن اتخاذ کنند و این در حالی است که ایران با وجود برخورداری از سیستم بهداشتی و درمانی قوی و پیشرفته، در مقابله با این بیماری به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکلات زیادی روبرو شده است.

وی افزود: با وجود ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن و تحریم ناپذیری اقلام داروئی و غذایی، دسترسی ایران به کالاهای خارجی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی محدود شده و بر تلاش ایران برای مبارزه با ویروس کرونا بشدت تأثیر گذاشته است.

سفیر ایران در ادامه این مقاله به نادیده گرفته شدن درخواست مقامات ایرانی برای تامین تجهیزات پزشکی از کشورهای جهان به دلیل تحریم‌ها و ترس این کشورها از انتقام آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: محدودسازی دسترسی به کالاهای بشردوستانه از جمله دارو و غذا، نقض حقوق بین الملل است و این مهم توسط دیوان بین المللی دادگستری در لاهه مورد تاکید  قرار گرفته، با این وجود آمریکا نه تنها  قرار موقت دیوان را که خواستار رفع بی درنگ هرگونه موانع بر صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، غذا و محصولات کشاورزی به ایران شده را نادیده گرفته، بلکه تحریم‌های بیشتری را برقرار کرده است.

نادی‌پور در ادامه مقاله خود چشم بستن به این اقدام سیاسی آمریکا را فاجعه بار توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست به وجدان خود مراجعه کنند و در مقابل قلدری آمریکا و استفاده از قدرت اقتصادی به عنوان یک ابزار سیاسی برای وارد ساختن درد و رنج علیه دیگران از جمله ملت ایران واکنش نشان دهند.

روزنامه پلیتیکن با خط مشی میانه‌رو یکی از مهمترین روزنامه‌های سیاسی دانمارک و مورد اقبال بخش اعظم جامعه از جمله سیاستمداران، فرهنگیان و سایر فرهیختگان این کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha