۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83717322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اختصاص روزانه ۵ تُن الکل برای تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌ در مهاباد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: روزانه پنج تن الکل مواد اولیه برای استفاده تولیدکنندگان محلول‌های ضدعفونی کننده این شهرستان تامین می‌شود.

محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان الکل به ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی مهاباد که خط تولید محلول‌های گندزدا و ضدعفونی‌کننده را راه‌اندازی کرده‌اند، اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: در دیدار با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز مقرر شده است برای جبران کمبود ماسک در مراکز درمانی این شهرستان روزانه سه‌هزار و ۵۰۰ عدد ماسک معمولی به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد ارسال شود.

وی اضافه کرد: دستکش، عینک و لباس مخصوص بخش ایزوله بیمارستان مهاباد و مراکز درمانی تیز به صورت روزانه از سوی سازمان غذا و داروی استان تامین و ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۵۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۴ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha