۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83717534
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سهم خبرنگاران گلستانی در مهار کرونا

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83717534
سهم خبرنگاران گلستانی در مهار کرونا

گرگان - ایرنا - خبرنگاران و عکاسان خبری گلستان که همواره پای ثابت بحران‌ها و حوادث هستند، با رویکردهای متفاوت سهم خود در بحران کرونا را ادا کرده و به ایفای نقش‌ آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در مسیر مهار این بیماری می‌پردازند.

عزم همگانی و مسوولیت اجتماعی در میان شهروندان، اصناف و مشاغل، عنصر اصلی و موثر در مهار بحران هایی مانند شیوع بیماری کرونا است.

 در سه هفته اخیر و با آغاز فراگیری شدن این بیماری، حضور خبرنگاران ، عکاسان و گزارشگران رسانه های گلستان در خط مقدم مقابله و مهار ویورس کرونا مشهود و برای همگان آشکار بود.

خبرنگاران گلستانی در این روزهای پراضطراب با قبول ریسک ابتلا به بیماری و با لغو برنامه های روزهای منتهی به نوروز جدی تر از همیشه وارد میدان کارزار شدند تا با ارائه اطلاعات و اخبار هوشمندانه، دقیق و آگاهانه مردم را از آخرین اتفاقات این بیماری و راه های مقابله با آن مطلع کنند.

روح اله کلانتری مدیر مسئول هفته نامه آفتاب گلستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به سبب مشکلات جسمانی و آثار باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی، امکان حضور در مراکز درمانی برایم مقدور نبود اما تلاش کردم در روزهای قرنطینه خانگی تولید محتوا برای نشریه خود را متوقف نکرده و با مصاحبه ها و گزارش های متنوع، به وظیفه ذاتی خود عمل کنم.

وی گفت: ‌خبرنگاران می توانند همزمان با تولید محتوای خبری و گزارش های شفاف علاوه بر اینکه اطلاعات و اخبار این بیماری را به مردم می دهند، موجب تمکین بیشتر مردم برای ماندن در خانه شوند.

 محسن عسگری مدیر پایگاه خبری گلستان ۲۴ هم گفت : برای رفع برخی دغدغه های مخاطبان و البته تولید برنامه‌های سرگرم کننده در روزهای شیوع کرونا، ویژه برنامه ویدویی با عنوان" زندگی پلاس" را در بستر آپارات و اینستاگرام طراحی کردم. 

وی گفت : در این طرح هر روز یکی از مدیران و متولیان بخش های مختلف بهداشت و درمان و دستگاه های خدمات‌رسان به سوالات و دغدغه های مردم با موضوع کرونا پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: ‌با توجه به شیوع کرونا، برنامه های آموزشی و بهداشتی مختص این بیماری تولید شده و تلاش کردیم با نظر کارشناسان مراحل تولید ماسک مواد ضد عفونی کننده را به مخاطبان آموزش دهیم. 

به گفته وی در این طرح برنامه های موسیقی طنز و سرگرمی در فضای صمیمی تهیه و برای مخاطبان پخش می شود که مورد استقبال گلستانی ها نیز قرار گرفته است.

از دیگر اقدامات خبرنگاران گلستانی برای نقش آفرینی در بحران کرونا توسط محمد صالحی فعال رسانه ای استان انجام شد.

وی که صفحه اینستاگرام پرمخاطبی دارد از روزهای گذشته اقدام به راه اندازی طرحی در اینستاگرامش کرد که در آن هر شب با حضور یکی از کارشناسان حاضر در پوشش اخبار کرونا، به سوالات و دغدغه های شهروندان به صورت لایو (زنده) پاسخ می دهد.

در این طرح که با استقبال فراوان مخاطبان نیز مواجه شده، صالحی می کوشد علاوه بر بیان تجریبات خود از حضور در خط مقدم مقابله با کرونا و اعلام آخرین اخبار این بیماری در استان، دیدگاه دیگر کارشناسان بخش‌های مرتبط با کرونا را با شهروندان در میان بگذارد.

این فعال رسانه ای به سراغ بهبودیافتگان کرونا نیز رفته و فرصت بیان تجربیات روزهای بیماری و چگونگی غلبه بر آن را در صفحه اینستاگرامش فراهم کرده است.

دوربین مخفی تهیه شده توسط صالحی با موضوع کمبود ماسک در داروخانه های گرگان دیگر اقدام این فعال رسانه ای بود که بازتاب فراوانی در فضای مجازی داشت و در نهایت به اتخاذ تصمیم مسوولان استانی برای بررسی این مشکل و تلاش برای حل آن منجر شد.

سالار احمدی دیگر فعال رسانه ای گلستان است که با استفاده از بستر اینستاگرام در حال انتقال اخبار و اطلاعات مرتبط با کرونا به شهروندان است.

او در این صفحه تلاش می کند علاوه بر گفتگو با مسوولان، مشکلات ارسال شده توسط مخاطبان را پیگیری و آن را به مسوولان منتقل کند.

صالح افتخاری سردبیر هفته نامه صبح گلستان دیگر فعال رسانه ای گلستان است که می گوید: از اولین روزهای شیوع کرونا علاوه بر تهیه خبر و گزارش به عنوان یک وظیفه ذاتی، حضوری مستمر در مراکز درمانی کردکوی داشته و تلاش کرده با شناسایی دقیق مشکلات و کمبودها، خیرین را برای رفع این کمبودها به یاری بطلبد.

وی به ایرنا گفت: راه اندازی چند کارگاه خانگی تولید ماسک و لباس های بیمارستانی، بسته بندی اقدام بهداشتی برای ارسال به محلات حاشیه شهر و فرهنگ سازی مستمر برای در خانه ماندن مردم از دیگر اقدامات انجام شده با سرپرستی فعالان رسانه ای شهر کردکوی است. 

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تاکنون ۷۲ شهروند گلستانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha