۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83717884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارسال محموله پزشکی چین به اسپانیا برای مقابله با کرونا

تهران- ایرنا- در پی اعلام وضعیت هشدار در اسپانیا و افزایش روز افزون آمار مبتلایان به ویروس کرونا، مقامات چین و اسپانیا از ارسال نخستین محموله مواد بهداشتی و همچنین اعزام یک تیم پزشکی چینی به منظور مقابله گسترده تر اسپانیا با این ویروس خبر دادند.

به گزارش نشریه ال پائیس، آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا در گفت وگوی تلفنی یکشنبه با همتای چینی خود، وانگ یی با موضوع ارسال محموله مواد بهداشتی و همچنین اعزام گروهی از متخصصان چینی به اسپانیا به منظور تقویت تدابیر کنترل و شیوع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این کشور به توافق رسیدند و  هردو دیپلمات این خبر را در صفحه توئیتر خود تایید کردند.  

وزیر امور خارجه اسپانیا در توئیت خود "تعهدبه ساده سازی تجارت" را مورد تاکید قرار داد و افزود که چین در شرایط کنونی شیوع کرونا، یکی از مهمترین تامین کنندگان مواد بهداشتی اسپانیا محسوب می شود. وی همچنین از همکاری کشورها با هدف حفاظت از سلامت و اقتصاد جامعه قدردانی کرد. مقامات وزارت خارجه اسپانیا همچنین تبادلات تجاری با چین را نه تنها محدود به بخش بهداشتی و پزشکی بلکه در سایر بخش های اقتصادی نیز اعلام کردند.    

رئیس دستگاه دیپلماسی اسپانیا در این مکالمه تلفنی نتایج چین در مبارزه علیه این بیماری همه گیر را مثبت ارزیابی کرد.

 سفارت چین نیز در بیانیه ای بدون اشاره به جزئیات مقدار عرضه  اعلام کرد: چین به سرعت یک محموله از مواد بهداشتی را مطابق با نیاز اسپانیا به این کشور ارسال خواهد کرد. وزیران دو کشور همجنین موافقت کردند که متخصصان هر دو کشور کنفرانس های ویدئویی پزشکی برگزار کنند و چین اعزام گروه هایی از متخصصان پزشکی را در زمان مناسب از پکن به مادرید در نظر می گیرد.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون نه هزار و ۹۴۲ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۳۴۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

اسپانیا بعد از ایتالیا، وخیم ترین وضعیت را از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کشورهای اروپایی دارد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha