اعلام همبستگی انجمن روزنامه نگاران چین با رسانه های ایران در مبارزه با کرونا

پکن- ایرنا- انجمن روزنامه نگاران چین با انتشار بیانیه ای ضمن همدردی و همدلی با رسانه ها و روزنامه نگاران ایرانی که در صف نخست اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا هستند اظهار امیدواری کرد مردم ایران هرچه زودتر با وحدت و همبستگی و عمل به توصیه های بهداشتی، بر کرونا پیروز شوند.

در بیانیه انجمن روزنامه نگاران چین که روز سه شنبه نسخه ای از آن به دفتر ایرنا در پکن ارسال شد، آمده است که از همان زمان اولیه شیوع بیماری ویروس کرونا (COVID-۱۹) در چین، دولت و ملت ایران با مردم چین ابراز همبستگی کرده و در آن شرایط سخت به ما کمک کردند این موضوع بیانگر دوستی عمیق بین مردمان دو کشور است.

بیانیه می افزاید: اکنون وضعیت کلی ناشی از ویروس کرونا در چین در حال بهبود است و اگر حمایت های ارزشمند جامعه بین المللی از جمله ایران نبود چنین پیروزی بزرگی غیر ممکن بود مردم چین همیشه این دوستی ارزشمند را گرامی می دارند.

انجمن روزنامه نگاران چین با اشاره به شیوع این ویروس در ایران نوشته است ما در جریان مشکلات مردم ایران در مبارزه با ویروس کرونا هستیم و سختی ها و شرایط شما را درک می کنیم لذا ضمن آرزوی کنترل سریع این اپیدمی، با مردم ایران به ویژه همکارانمان در رسانه های مخنلف اظهار همدردی می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این بیماری همه گیر باعث می شود بیش از هر زمان دیگری احساس کنیم که جامعه انسانی جامعه ای با آینده مشترک است در مواجهه با چالش های جهانی، همه کشورها باید مواظب یکدیگر باشند در این لحظه حساس، ما مایل هستیم در کنار رسانه های ایران بمانیم تا سازمان های رسانه ای بتوانند سهم خود را در مبارزه با این بیماری همه گیر انجام دهند.

بیانیه می افزاید: ما امیدواریم که شبکه «خبرنگاران کشورهای عضو یک کمربند یک جاده» بتواند مطبوعات همه کشورها را در حال حاضر متحد کند، تا با یکدیگر یکصدا شوند و هدف عقلانی را دنبال کرده و مانع انتشار اخبار نادرست و شایعات در جامعه شوند.

انجمن خبرنگاران چین در ادامه آورده است: ما صمیمانه از رسانه های ایران دعوت می کنیم تا به سازوکار ارتباطات اطلاعاتی شبکه خبرنگاران کشورهای عضو یک کمربند یک جاده بپیوندید تا همه رسانه های عضو درباره اقدامات مثبت ایران و آخرین پیشرفت ها در مبارزه با این بیماری بیشتر اطلاع پیدا کنند و ضمن بازتاب و به اشتراک گذاری خاطرات خبرنگاران ایرانی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا هستند انرژی مثبتی برای از بین بردن اپیدمی به جامعه تزریق شود.

در پایان این بیانیه آمده است: اپیدمی ها موقتی هستند، مانند رنگین کمان پس از طوفان، مبادلات و همکاری های ما بعد از همه گیری عمیق تر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha