۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83718443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک فوتی و سه ابتلای جدید به کرونا در عراق

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83718443
یک فوتی و سه ابتلای جدید به کرونا در عراق

بغداد - ایرنا - اداره کل بهداشت استان های کربلا و بصره امروز (سه شنبه) از ثبت سه مورد ابتلای جدید به «ویروس کرونا» و یک فوتی بر اثر این ویروس خبر دادند، تا به این ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا در عراق به ۱۳۶ و قربانیان به ۱۱ نفر برسد.

اداره کل بهداشت کربلا اعلام کرد که سه مورد ابتلای جدید امروز در این استان ثبت شده است .

اداره بهداشت بصره نیز از مرگ یک زن ۵۹ ساله در این استان که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بود، خبر داد.

«عباس التمیمی» مدیرکل بهداشت بصره گفته است که زن فوت شده طبق نمونه گیری ها و نتایج اولیه آزمایشگاهی مبتلا به ویروس کرونا است اما نمونه ها به آزمایشگاه مرکزی وزارت بهداشت در بغداد به عنوان مرجع اعلام نظر در خصوص این ویروس ارسال شده و در انتظار اعلام نتیجه قطعی هستیم.

با شناسایی این موارد ابتلای جدید و ثبت یک مورد فوتی تازه در عراق تعداد کل مبتلایان در عراق به ۱۳۶ نفر و مرگ و میرها به ۱۱ نفر می رسد.

وزارت بهداشت عراق دیشب در بیانیه ای تعداد کل مبتلایان را ۱۳۳ نفر و فوت شده ها را ۱۰ و شفایافتگان را ۳۲ تن اعلام کرده بود.

این وزارتخانه دیروز از شناسایی ۶ مورد جدید خبر داده بود که سه مورد متعلق به بغداد، یک مورد دیوانیه و دو مورد در نجف به ثبت رسیده است.

دولت عراق از امشب مقررات شدید منع آمد و رفت را در بغداد به مدت یک هفته اجرا می کند و هشدار داده است که با نقض کنندگان این مقررات برخورد می شود.

این در حالی است که بامداد امروز خیابان های بغداد شاهد تردد زائران پیاده ای بود که برای شرکت در «زیارت رجبیه» (سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) ) راهی منطقه کاظمین (شمال بغداد) بودند.

طبق گزارش های بهداشتی در زمان کنونی از ۱۹ استان عراق ۱۶ استان درگیر ویروس کرونا است که برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس در ۸ استان حالت فوق العاده و مقررات منع تردد اعمال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha