۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83718489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در سوئیس؛ هشدار مقام بهداشتی درباره فروپاشی خدمات بیمارستانی
Daniel Koch

تهران-ایرنا- یک مقام ارشد بهداشتی سوئیس هشدار داد خدمات بیمارستانی این کشور در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا، ممکن است از هم بپاشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام سوئیسی از شهروندان خواست به اقدامات اضطراری دولت برای مهار این بیماری همه گیر کرونا احترام بگذارند.

دنیل کوچ رئیس بخش بیماری های عفونی آژانس سلامت فدرال به رادیو «اس ار اف» گفت: ویروس بین ما است و ما اکنون باید حداکثر تلاش خود را بکار ببندیم تا از گسترش بیشتر آن جلوگیری شود. بسیاری از مردم به ویروس مبتلا شده اند و اگر این وضعیت ادامه یابد خدمات رسانی در بیمارستان ها دچار فروپاشی خواهد شد.

سوئیس روز دوشنبه با بسیج ۸ هزار نفر از نیروهای ارتش این کشور مانع زا برگزاری رویدادهای عمومی و خصوصی شد. این اقدام بعد از اعلام وضعیت اضطراری «ویژه» به دلیل شیوع ویروس کرونا که خواستار اقدامات جدی تر بیشتری است، انجام گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، آزمایش ابتلا به ویروس بیش از دو هزار و ۳۳۰ نفر در سوئیس تاکنون مثبت شده است و دستکم ۱۴ نفر جان باخته اند.

مقام ارشد بهداشتی سوئیس از سیاست دولت این کشور درباره تمرکز بر افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و کسانی که نیاز به بستری شدن دارند، دفاع کرد.

وی با اشاره به موانع موجود در آزمایش ها گفت: مقامات بهداشتی روزانه بیش از دو هزار آزمایش می گیرند. ما آزمایش های بیشتری را انجام خواهیم داد اما ویروس منتظر ما نمی ماند. بیمارستان ها شامل افزایش شدید در تعداد بیماران هستند و این یک زنگ هشدار است.

این مقام بهداشتی سوئیس همچنین گفت سازندگان دستگاه های تهویه برای کمک به افرادی که مشکل تنفسی دارند، گفته اند که اگر ازدحام بیمار وجود داشته باشد، حتی سوئیس نیز ممکن است به اندازه کافی تجهیزات نداشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه از همه کشورها خواست برنامه های خود برای آزمایش کرونا را به عنوان بهترین راه برای کاستن از پیشرفت این بیماری همه گیر افزایش دهند.

پیش‌تر،  مقام‌های ژنو سوئیس درپی شیوع جهانی ویروس کرونا در این شهر، وضع اضطراری اعلام کرده بودند.
شهر ژنو که مقر بسیاری از دفاتر و موسسات بین المللی از جمله مقر سازمان ملل متحد در اروپا و سازمان جهانی بهداشت است، تجمع غیرکاری بیش از پنج نفر را در فضاهای سربسته و روباز ممنوع اعلام کرد.
مغازه ها و رستوران‌های شهر ژنو از امروز (دوشنبه) تا ۲۹ مارس (۱۰ فروردین ۹۹) بسته است.
همچنین سینماها، تئاترها، ورزشگاه‌ها و دیگر مکان‌های سرگرمی در ژنو تعطیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha