بیش از ۱۳ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در هرمزگان تشکیل شد

بندرعباس- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از تشکیل بیش از ۱۳ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در استان با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ خبر داد.

عبدالرضا پیروی منش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ از اول اسفند ماه در استان آغاز شده و تا نیمه فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای آغاز این طرح تا هفته چهارم اسفندماه بیش از یک هزار و ۲۲۹ پرونده تخلف به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال برای واحدهای صنفی متخلف هرمزگان تشکیل شده است.

 پیروی منش خاطرنشان کرد: این میزان پرونده تخلف به دنبال انجام بیش از ۱۸ هزار و ۲۲۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ تیم کار نظارت بر واحدهای صنفی و عرضه کالا را بر عهده دارند، گفت: بیشترین تخلف های ثبت شده توسط این تیم ها مربوط به گرانفروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه و عدم ارائه فاکتور بوده که برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

پیروی منش با بیان اینکه با متخلفان و گران‌فروشان برابر قانون برخورد می‌شود، تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و صورت‌حساب از واحدهای صنفی را به تلفن گویای ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha