۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83720883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتباع پاکستانی در ایران سلامت هستند

اسلام آباد - ایرنا - رییس جمهوری پاکستان اعلام کرد که اتباع این کشور از جمله دانشجویانی که در ایران ساکن هستند در سلامت کامل به سر می برند.

رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه گزارش دادند: «عارف علوی» که روزهای اخیر برای همبستگی با ملت و دولت چین به دلیل شیوع مرگبار ویروس کرونا و همچنین بررسی وضعیت اتباع پاکستانی مقیم این کشور، به پکن سفر کرده بود پس از بازگشت به پاکستان رایزنی هایی را با رهبران سیاسی و مذهبی این کشور آغاز کرد.

علوی طی گفت وگوی تلفنی با سناتور «سراج الحق» رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان بر مشارکت فراگیر مردم این کشور جهت جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کرد.

وی همچنین افزود: اتباع پاکستانی از جمله دانشجویان مقیم جمهوری اسلامی ایران نیز در سلامت کامل هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز که به همراه رییس جمهوری این کشور به چین سفر کرده بود، از ادامه تماس ها با مقامات ایرانی خبر داد و نسبت به جان باختن صدها نفر از شهروندان ایرانی ناشی از بیماری کرونا ابراز تاسف کرد.

منابع خبری امروز گفتند: روند بازگشت زائران پاکستانی از ایران از طریق گذرگاه مرزی تفتان در ایالت بلوچستان ادامه دارد و این افراد به صورت گروهی پس از ورود به خاک پاکستان به مراکز قرنطینه منتقل می شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز گذشته در دیدار وزیر هوانوردی این کشور گفت: تهران برای انتقال هوایی اتباع پاکستانی باقی مانده در ایران در صورت دریافت مجوزهای لازم از اسلام آباد آماده است.

«سید محمد علی حسینی» و «غلام سرور خان» در این دیدار  آخرین وضعیت شیوع ویروس کووید-۱۹ در ایران، پاکستان و دیگر نقاط جهان را نیز مورد بررسی قرار دادند.

دولت پاکستان شب گذشته فوت دو نفر از شهروندان بازگشتی این کشور از عربستان و امارات بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرد.

آماری رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان تا روز پنجشنبه ۲۹ اسفند، ۳۰۴ نفر اعلام شده است.

در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان نیز ۳ نفر به دلیل ویروس کرونا در مرکز مراقبت‌های ویژه بستری بوده و تاکنون ۴ نفر از بیماران کرونایی از درمان شده‌اند.

ویروس کرونا  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha