۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۵۴
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 83721485
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴۸ نفر رسید

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴۸ نفر و تعداد جان باختگان کرونا در این استان به ۱۴ نفر رسیده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۸ مورد مثبت جدید امروز به تعداد بیماران کرونایی استان افزوده شد و دلیل تفاوت آمار فعلی با آمار اعلام شده توسط معاون وزیر بهداشت، این است که پاسخ سه نمونه مثبت در شهرستان بشرویه با تاخیر آماده شده است.

معاون وزیر بهداشت امروز (پنجشنبه) تعداد موارد جدید بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته (از ظهر دیروز تا امروز) را ۵ مورد اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از هشت مورد مثبت جدید شهرستان‌های قاینات، زیرکوه، درمیان، فردوس و بیرجند هرکدام یک مورد و شهرستان بشرویه سه مورد داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۴۶ آزمایش که تاکنون انجام دادیم، پاسخ ۲۹۸ مورد منفی و ۱۴۸ مورد مثبت بوده است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: از ۱۴۸ مورد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تاکنون ۷۰ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند که دوره نقاهت خود را می‌گذرانند و ۶۴ نفر هنوز بستری هستند.

وی درباره تعداد بیماران به تفکیک شهرستان اظهار داشت: تاکنون شهرستان بیرجند ۵۷ بیمار، شهرستان طبس ۲۶ نفر، شهرستان قاینات ۱۸ نفر، شهرستان زیرکوه ۱۹ نفر، شهرستان فردوس ۱۲ نفر، شهرستان سرایان ۴ نفر، شهرستان سربیشه ۲ نفر، شهرستان بشرویه ۵ نفر، شهرستان درمیان ۴ نفر و شهرستان نهبندان یک مورد مثبت کرونا داشته است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: متاسفانه تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا در استان به ۱۴ بیمار افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۷ نفر شهرستان بیرجند، ۶ نفر شهرستان طبس و یک فوتی جدید مربوط به شهرستان قاینات با ۹۰ سال سن و پیشینه بیماری قلبی است.

وی همچنین گفت: مردم با مراجعه به سایت salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه غربالگری، ما را در تکمیل این فرایند یاری کنند و پس از غربالگری نتایج به مردم اعلام خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: غربالگری باعث می‌شود که افراد از سلامتی خود مطمئن شوند و در صورت مشکل مراحل درمانی به موقع آغاز شود.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن، بهترین راه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است. 

موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (چهارشنبه) ۱۴۰ مورد بود.

ویروس کرونا که ماه دسامبر گذشته از چین شیوع یافت، تاکنون به بیش از ۱۶۰ کشور دنیا سرایت و ۳۱ استان ایران را درگیر کرده است.

تاکنون ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند و شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha