۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83723908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عمران‌خان از پاکستانی ها خواست به "ماندن در خانه" پایبند باشند

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان بار دیگر طرح بستن‌ کشور و یا اعمال حکومت نظامی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به ضرر مردم کشورش دانست و گفت: ماندن در خانه و قرنطینه داوطلبانه راه‌حل اساسی برای مردم پاکستان جهت در امان ماندن از بیماری کووید-۱۹ است.

"عمران‌خان" روز یکشنبه طی سخنرانی در شبکه ملی پاکستان خطاب به مردم کشورش تاکید کرد: بستن کل کشور به دلیل کرونا غیرممکن است زیرا پیامدهای سنگین آن قشر کم درآمد و افراد ضعیف جامعه را مستقیماً تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی هشدار داد که  بی احتیاطی مردم به ضرر کشور تمام می‌شود بنابراین باید در خانه ماند و جلوی شیوع کرونا را گرفت.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: شایعه پراکنی و ایجاد هرج و مرج خطرناک تر از کرونا است. مردم از توجه به شایعه و یا پخش آن به طور جدی اجتناب کنند.

عمران خان که بی اعتنایی مردم نسبت به نتایج شیوع کرونا را دغدغه سنگین دولت پاکستان خواند، افزود که بستن  همه کشور حتی برای ۱۵ روز سبب می‌شود تا ۲۵ درصد مردم پاکستان که زیر خط فقر هستند به شدت ضربه بخورند.

وی ادامه داد: دولت پاکستان منابع کافی برای تامین نیازهای مردم در زمان تعطیلی سراسری کشور در اختیار ندارد و اکنون وضعیتی مثل چین و یا ایتالیا در پاکستان ثبت نشده، بنابراین مردم باید محتاط بوده و به "ماندن در خانه" را پایبند باشند.

اظهارات نخست وزیر پاکستان در حالی عنوان می‌شود که شهرهای لاهور، کراچی و کویته خود را برای تعطیلی کامل آماده می‌کنند و منابع خبری نیز گفتند که دولت سیاسی از نیروهای مسلح خواهد خواست تا وارد صحنه شوند.

دولت پاکستان روز یکشنبه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قانون منع آمد و رفت در "اسلام‌آباد" پایتخت این کشور و چند شهر دیگر اعمال کرد.

براساس آمار رسمی دولت پاکستان، تاکنون ۶۴۶ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳ نفر نیز فوت کرده‌اند. 

۱۰ نفر بیمار کرونایی نیز اکنون در شهر اسلام‌آباد در مرکز مراقبت‌های ویژه بستری بوده و تاکنون ۵ نفر نیز توانستند این بیماری را شکست دهند.

اپوزیسیون پاکستان  از دولت خواسته است تا جهت مدیریت سریع و موثرتر کل کشور با تعلیل کند اما دولت اسلام‌آباد ضمن مخالفت با این طرح، آن را به ضرر کل مردم به ویژه قشر ضعیف می‌داند.

دولت پاکستان در ادامه اقدام های حفاظتی برای مدیریت شیوع کرونا،  پس از بستن مرزهای زمینی و محدود کردن تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی روز گذشته تمام پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را در این کشور تعطیل کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha