۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 83724459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترویج گردشگری آنلاین در روزهای خانه‌نشینی

۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83724459
ترویج گردشگری آنلاین در روزهای خانه‌نشینی

بیرجند - ایرنا - یک راهنمای گردشگری در خراسان جنوبی سهم خود در بحران کرونا و ماندن مردم در خانه را ارایه پیشنهادهایی برای گردشگری آنلاین عنوان کرد.

 احسان درستکار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره روش‌های گردشگری آنلاین گفت: موزه گردی یکی از این پیشنهادها است که مجموعه فرهنگ و هنر گوگل امکان دیدار مجازی از ۵۰۰ موزه جهان را فراهم کرده است. 

وی طبیعت‌گردی با استفاده از بستر فضای مجازی و تماشای بناهای تاریخی در سایت‌های گردشگری مجازی را از دیگر پیشنهادهایش عنوان کرد و گفت: در سایت گوگل استریت‌ویو فهرستی طولانی از خیابان‌ها، بناها و جاذبه‌های ده‌ها کشور جهان وجود دارد که با کیفیتی نزدیک به واقعیت و امکان چرخش ۳۶۰ درجه قابل دیدن به صورت رایگان و آنلاین است. 

این فعال گردشگری ادامه داد: حضور مردم در اماکن عمومی و تجمع کردن علاوه بر اینکه عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت باعث گسترش کرونا می‌شود و تمامی زحمات پرسنل خدوم بهداشت و درمان را از بین می‌برد.

وی اظهار داشت: راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی هر جامعه و در نوک پیکان گردشگری، رابط  بین جامعه محلی و مسافران و گردشگران محسوب می‌شوند که همیشه بخشی از بار میهمان نوازی را بر دوش می‌کشند تا خاطرات خوشی را برای گردشگران از سفر به استان برایشان به یادگار بگذارند. 

درستکار گفت: اکنون شرایطی بوجود آمده است که به نحوی متفاوت نیاز به تصمیم‌گیری دارد و میهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا جامعه را درگیر خود کرده تا نوروزی با طعم کرونا را داشته باشیم. 

وی اولویت برنامه‌ها را اجرای بدون چون و چرای بخشنامه‌های ستاد مدیریت کرونا و وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: به همین منظور با هماهنگی‌های انجام شده و از طریق شبکه‌های مجازی که بیشترین بازخورد و تاثیر را می‌توانند داشته باشند راهنمایان گردشگری نیز توان خود را بر آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مناسب برای توجه به سفر نکردن به خراسان جنوبی گذاشتند.

راهنمای گردشگری در خراسان جنوبی با اشاره به لغو تمامی تورهای نوروزی در کشور و استان بیان کرد: قطعا در دوران پسا کرونا برنامه ریزی‌ها برای حضور بیشتر گردشگران در خراسان جنوبی با حمایت دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام خواهد شد.

وی افزود: الان باید مردم توان کادر درمانی را به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا در نظر داشته باشند، پرسنلی که ماه‌ها مجبور به کار شبانه روزی شده‌اند و قطع زنجیره انتقال ویروس فقط با در خانه ماندن امکان‌پذیر خواهد بود.

درستکار اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همدلی تک تک مردم بتوانیم هرچه زودتر بر کرونا پیروز شویم و شرایط جامعه به روال عادی بازگردد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی با اضافه شدن ۲۲ مورد جدید در روز دوشنبه چهارم فروردین به ۲۰۰ نفر رسید.

۱۱ شهرستان خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند.

اخبار مرتبط