۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 83724814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی در البرز

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبر: 83724814
رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی در البرز

کرج - ایرنا - نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز موفق به رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی این استان در روستای زکی آباد شهرستان نظرآباد شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این رفع تصرف در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ حفاظت از امور اراضی ومنابع ملی توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان ساوجبلاغ در روز گذشته انجام شد.

روستای زکی آباد در مرز دو شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ واقع شده است.

سرهنگ فرامرز نیکزاد ، ارزش این اراضی را در هر متر مربع حداقل ۳۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت حدود هشت اکیپ نظارتی و پایشی یگان حفاظت منابع طبیعی در استان البرز، اظهار داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی البرز در ایام نوروز با شدت و قاطعیت مشغول به خدمت می باشد.

نیکزاد فزود: تمام نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت شبانه روزی مشغول گشت و پایش در اراضی ملی و مراتع استان می باشند که در صورت مشاهده کوچکترین تخلف و اقدام به تصرف، قاطعانه برخورد و در صورت تکرار متخلف یا متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می کنند.

وی با اشاره به سامانه ۱۵۰۴ که بطور رایگان در اختیار مردم استان می باشد؛ از مردم طبیعت دوست البرز درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه آسیب رساندن به طبیعت و تخریب و تصرف اراضی ملی، موارد را از طریق سامانه مذکور به عوامل یگان حفاظت که بطور شبانه روزی از طریق این سامانه نیز مشغول پایش لحظه ای اراضی ملی و مراتع  استان هستند گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط موجود در کشور  به این نکته اشاره کرد که تمام عوامل یگان حفاظت مجموعه منابع طبیعی استان با رعایت تمامی اصول بهداشتی و پیشگیری در کنار سایر عوامل خدماتی مانند عوامل انتظامی، هلال احمر، سپاه، ارتش و بسیج و ...آماده خدمات رسانی در این زمینه می باشد.ا

وی حفاظت از اراضی ملی و مراتع را اصلی ترین وظیفه این یگان دانست که اگر سایر دستگاه های مرتبط استان نیز در این زمینه همکاری نمایند بزرگترین مانع در مقابل تخریب طبیعت و از آن مهم تر جلوی فرسایش خاک گرفته می شود که متعاقب آن درصورت بارندگی های شدید و وقوع سیل، خسارات و صدمات به حداقل خواهد رسید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مردم ولایت مدار البرز درخواست کرد که در این ایام که مصادف است با بهار و شکوفایی طبیعت به تمامی اصول پایدار طبیعت، محیط زیست و انفال احترام گذاشته که وارثان و امانت داران خوبی برای نسل های آینده باشند.

استان البرز دارای ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha