۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83725581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تا ۱۵ فروردین تعطیل است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌های عمومی سراسر استان تا جمعه هفته آینده، نیمه فروردین‌ماه جاری تعطیل است.

خدیجه معصومی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعطیلی کتابخانه‌های عمومی طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده است، اظهار داشت: این تصمیم در راستای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا در شرایط فعلی است.

وی ادامه داد: از سوم اسفند ۱۳۹۸ تاکنون و در چهار مرحله با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز تعطیل شده‌است.

وی با اعلام اینکه روند ضدعفونی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی آغاز و همچنان ادامه دار خواهد بود، بیان کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم، کتابخانه‌های عمومی خدمت‌رسانی به مردم را از  سر خواهد گرفت.

معصومی گفت: ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان پس از ۱۵ فروردین ماه منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کروناست.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۸۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha