امید به رخت بربستن کرونا و گردهمایی دوباره

تهران - ایرنا - مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی بر لزوم پایبندی به منع گردهمایی برای کنترل گسترش ویروس کرونا تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد: با گذر از این ایام بار دیگر خانواده تئاتر گردهم خواهند آمد.

به گزارش روز سه شنبه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ قادر آشنا در پیامی ضمن تبریک هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی ایران به اهالی هنر نمایش بر لزوم پایبندی به منع گردهمایی برای کنترل گسترش ویروس کرونا تاکید کرد.

در این پیام آمده است: قرین‌شدن همراهی دوباره‌ام با اهالی نمایش را با روزی که در تقویم رسمی کشورمان به نامِ نامی ایشان ثبت شده است به فال نیک گرفته و این روز خجسته را به آنان که صحنه تئاتر و آن‌چه بر آن گذشته و می‌گذرد، دغدغه توقف‌ناپذیرشان است تبریک می‌گویم.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام یادآور شده است: روزی که این بار و برخلاف سه سال گذشته نه با گردآمدن به گرد مجموعه‌های تئاتری‌مان، که هر کدام در سینه خود گرامی‌اش می‌داریم، گرامیداشتی که با زنده نگه داشتن سوسوی امید در قلب‌مان نیز همراه است. امید به رخت بربستن سایه ترسِ ناگزیری که مهمانی ناخوانده بر زندگی‌مان افکنده است و امید به گردهم آمدن دوباره‌مان گردِ یکدیگر.

هفتم فروردین ۱۳۹۹، روز ملی هنرهای نمایشی در ایران مطابق با روز جهانی تئاتر بر اهالی نمایش، نمایش‌سازان و نمایش‌بینان خجسته باد. 

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۱۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه (چهارم فروردین 99) درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید. خوشبختانه ۸۳۷۶ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

متاسفانه با جان باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۸۱۲ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند که بسیار ارزشمند است.

۸۰ درصد افراد جان باخته بر اثر کرونا در سن بالای ۶۰ سال بوده یا حداقل یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند. میانگین سنی ابتلا به حدود ۵۹ سال و میانگین سنی افراد فوت شده ۶۴ سال بوده است. البته ۵۸.۶ درصد افراد مبتلا شده مرد و ۴۱.۴ درصد از خانم‌ها هستند. ۶۰ درصد فوت شدگان آقایان و ۴۰ درصد فوت شدگان بر اثر کرونا خانم‌ها هستند. یک سوم افراد مبتلا به این بیماری، حداقل یک بیماری زمینه‌ای دارند یا مصرف کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن هستند. ۳۰ درصد فوت شدگان نیز یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند. در روزهای اخیر ۱۵.۸ درصد موارد شامل موارد شدید ابتلا به بیماری هستند و ۱۲.۳ درصد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha