۵۵۰ آتش‌نشان روزانه ۲۰۰ نقطه تهران را ضدعفونی می‌کنند

تهران-ایرنا-مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات این نهاد برای مقابله با بیماری کرونا گفت: روزانه به طور میانگین حدود ٢٠٠ نقطه از پایتخت توسط ۵۵۰ آتش‌نشانان ضدعفونی می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، مهدی داوری اظهارداشت: ٨٠ دستگاه سمپاش به صورت کوله پشت، فوگرهای حرارتی و هفت دستگاه خودرو سنگین و تخصصی ضدعفونی کننده برای گندزدایی معابر و اماکن عمومی طی ٢٢ روز گذشته استفاده شده است.

وی گفت: تمامی پایانه‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ایستگاه‌های بی آر تی و محدوده‌های بیرونی بیمارستان‌های مورد مراجعه بیماران کرونایی روزانه ضدعفونی می‌شود.

داوری افزود: همچنین بوستان‌ها، گرمخانه‌ها و مراکز پمپ بنزین توسط آتش‌نشانان ضدعفونی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: روزانه به صورت میانگین حدود ٢١٠ دستگاه خودرو برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی پایتخت استفاده می‌شود.

تماس تلفنی با ۱۷ هزار سالمند، افراد کم‌توان و دیابتی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به تماس تلفنی با ۱۷ هزار سالمند، افراد کم‌توان و دیابتی محلات توسط مسئولان خانه‌های سلامت محله‌های ۳۵۲گانه پایتخت گفت: ضمن احصای نیازهای ضروری این افراد، آموزش‌های لازم برای مقابله با بیماری کرونا به آنان داده می‌شود.

زینب نصیری افزود: همچنین اقلام بهداشتی در منازل گروه‌های هدف از سوی کانون جوانان اداره کل سلامت تحویل داده می‌شود.

وی، برگزاری مسابقه تجربه‌نگاری مسئولین خانه‌های سلامت در زمینه ارائه خدمات به مردم و قدردانی هفتگی از برگزیدگان را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد.

نصیری با اشاره به تشکیل شورای سلامت مجازی در ٣٥٢محله با حضور فعالان سلامت محلی اظهارداشت: موارد در مقیاس محلی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری و یا به اداره کل مربوطه ارجاع می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: همچنین بسته کالاهای اساسی به کادر بیمارستان‌های لیفرال دولتی(بیمارستان فعال در حوزه ارائه خدمات تخصصی به بیماران مبتلا به بیماری کرونا) ارائه می‌شود.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن کشور را درگیر کرده تا پنجم فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، یکهزار و ۹۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸ هزار و ۹۳۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha