۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 744
کد خبر: 83728337
T T
۰ نفر
چگونه با مطالعه کتاب هوش و استعداد دانش آموزان  کنکوری را تقویت کنیم؟

دوران کنکور یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین دوران تحصیلی برای هر دانش آموزی است. در این دوران طلایی و مهم دانش آموزان بایستی علاوه بر مطالعه مکرر و مداوم، داشتن تغذیه مناسب و قرار گرفتن در شرایط روحی قابل قبول، مغز خود را نیز تغذیه کنند. می پرسید چگونه ممکن است؟ در دوران کنکور حجم اطلاعاتی وارده به مغز بیش از انتظار است به همین دلیل ذهن را خسته می کند و همین مسئله می توان موجب بازدهی کم در هنگام مطالعه و انجام آزمون های آزمایشی باشد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در خلال مطالعات درسی کارهایی را انجام دهید که به بازدهی ذهنی و تقویت هوش و ذکاوت شما کمک بکند.

۱. مطالعه کتاب های غیر درسی، بهترین راه برای استراحت بین تست زنی

یکی از مهم ترین مواردی که دانش آموزان در طول دوران کنکور باید به آن توجه کنند. استراحت ذهن است. این استراحت می تواند با مطالعه صورت گیرد اما مطالعه هدفمند و استفاده از کتاب های غیر درسی که داده های آموزشی به ذهن داوطلب ارائه ندهد.

برای مثال مطالعه و خرید کتاب انسان خردمند به عنوان یکی از کتاب های غیر درسی می تواند علاوه بر افزایش سطح اطلاع عمومی به ذهن دانش آموزان استراحت دهد. شما می توانید برای استراحت ذهنی خود کتاب مورد علاقه و دلخواه خود را انتخاب کنید.

شاید با  خواندن ایده مطالعه کتاب های غیر درسی به این موضوع فکر کنید که چرا راه حل استراحت دانش آموزان باید مطالعه باشد. در جواب این سوال بهتر است این نکته را هم مدنظر داشته باشید که کنار گذاشتن مطالعه ذهن را تنبل می کند و دوری از فضای مطالعه شروع مجدد آن را برای دانش آموز سخت می کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کتاب مورد علاقه خود را در زمان استراحت فراموش نکنید.

۲. مطالعه منابع کمک درسی، ساده ترین راه حل برای تجمیع سوالات مهم

مطالعه کتاب های درسی و مرور نمونه تست های سال های گذشته می تواند کمک به سزایی به مرور هر چه بهتر مواد درسی کند اما در این میان مطالعه کتاب های کمک درسی از جمله کتاب های انتشارات کارنامه کتاب، مجموعه تست های طبقه بندی شده گاج و قلم چی می تواند راه منظم تری را برای مطالعه درس به درس و جمع بندی نهایی دروس برای دانش آموزان نشان دهد.

مطالعه کتاب های کمک درسی تنها برای دانش آموزان کنکوری راه ساز نیست چرا که دانش آموزان دبستانی نیز می توانند با خرید انواع کتاب های کمک درسی مثل کتاب تمرین، کتاب نمونه سوالات طبقه بندی شده تمرین های بیشتر و متنوع تری را انجام دهند. علاوه بر این دانش آموزان مدارس استعداد برتر نیز می توانند با مطالعه کتاب های مخصوص مانند کتاب هوش و استعداد تحلیلی ششم فرزانگان تمرین و تکرار بیشتری داشته باشند.

۳. تغذیه مناسب، نکته ای که دانش آموزان به آن اهمیت نمی دهند

تغذیه مناسب راه دوم برای افزایش تمرکز و همچنین بالابردن سطح هوش دانش آموزان است. تغذیه نقش بسیار مهم و اساسی در سلامت افراد دارد و به صورت مستقیم روی هوش و تمرکز دانش آموزان تاثیر می گذارد.

عسل، کنجد خام و مویز و مغزی جات از جمله خوراکی های ساده و خوشمزه ای هستند که به بازدهی بیشتر دانش آموزان در طول مطالعه دروس نیز کمک به سزایی می کنند.

۴. داشتن ورزش و تحرک کافی در حین درس خواندن

در کنار مطالعه و تغذیه مناسب، ورزش و تحرک کافی از جمله موارد مهمی است که باید دانش آموزان و والدین به آن توجه کنند. با توجه به اینکه داوطلبان کنکوری زمان زیادی را در خانه و یا کتابخانه برای مطالعه می گذرانند باید حتما زمانی در روز را به پیاده روی و یا ورزش های کششی تعلق بدهند تا به این صورت علاوه بر تغییر فضا و تحرک بتوانند با روحیه شاداب تری به مطالعه دروس خود ادامه دهند.

۵. تماشای ویدئوهای آموزشی، در دسترس ترین محتوای مفید آموزشی

این روزها و با توجه به گسترش فضای مجازی و تولید محتوای تصویری در حوزه های آموزشی، مشاهده ویدئوهای آموزشی یکی از در دسترس ترین روش ها برای یادگیری به حساب می آید. به این ترتیب دانش آموزان می توانند به راحتی و با جست و جوی عنوان آموزشی مورد نظر خود به ویدئوی آموزشی آن برسند و در فضای شبیه سازی شده کلاس درسی سوالات و ابهامات خود را پاسخ دهند.

در نظر داشته باشید که ایده هایی که در این مقاله به آن اشاره شد تنها برای داوطلبان کنکوری نیست چرا که دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دبیرستان نیز می توانند برای تقویت تمرکز و هوش خود از آن استفاده کنند. در نهایت حالا نوبت شماست تا تجربیات و راه حل های خود را برای تقویت تمرکز و هوش در زمان مطالعه دروس کنکوری را با ما در میان بگذارید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha