۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲
کد خبر: 83728501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در عراق؛ ممنوعیت تردد برای سومین بار تمدید شد

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲
کد خبر: 83728501
کرونا در عراق؛ ممنوعیت تردد برای سومین بار تمدید شد

بغداد – ایرنا – هیات دولت عراق برای مهار و پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا مقررات منع تردد را در این کشور برای سومین بار پیاپی تمدید کرد.

هیات دولت عراق امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که مقررات منع تردد تا ۱۱ آوریل آینده تمدید می شود.
ستاد بحران مبارزه با ویروس کرونا در عراق، ۱۷ مارس گذشته (۲۷ اسفند ۹۸) مقررات منع تردد یک هفته ای اعلام و اوائل هفته جاری آن را تا ۲۸ مارس (۹ فروردین ۹۹) تمدید شده است.
دولت عراق با تمدید سومین بار مقررات منع تردد تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۹۹) در عمل زمان مقررات ممنوعیت رفت و آمد را ۲۰ روز اعلام کرده است.
عراق با وجود منع رفت و آمد و اعمال جریمه های نقدی علیه نقض کنندگان مقررات،  همچنان به طور روزانه شاهد ثبت موارد جدید از ابتلا به ویروس کرونا است. با وجود درخواست های فراوان مقامات برای ماندن مردم در خانه همچنان در برخی شهرها و مناطق به ویژه محله های حاشیه نشین و پرجمعیت شهرها، مردم کمتر به این توصیه ها توجه می کنند و هنوز نقل و انتقالات درون محله ای به روال عادی جریان دارد و بسیاری از مغازه ها و بازارها باز است.  

 مقام های امنیتی بغداد نیز در تازه ترین آمار در باره نقض کنندگان مقررات امنیتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در پایتخت عراق اعلام کردند: تا کنون یک هزار و ۹۷۰ نفر در این زمینه بازداشت و ۵۷۲ دستگاه خودرو توقیف شده است.

فرماندهی عملیات امنیت بغداد با انتشار بیانیه ای گزارش داد که از ابتدای اعمال مقررات منع تردد در ۱۷ مارس (۲۷ اسفندماه ۹۸) تا دیروز (چهارشنبه)،   یک هزار و ۹۷۰ نفر نقض کننده این مقررات بازداشت و ۵۷۲  دستگاه خودرو نیز در این خصوص توقیف شده است.
این فرماندهی افزود: در این مدت ۱۸ هزار نفر نیز مجبور به پرداخت جریمه نقدی به سبب نقض مقررات منع تردد شده اند.
بر اساس این گزارش، سه هزار و ۶۰۶ فروشگاه و مغازه، کافی شاپ، رستوران، مرکز خرید، بوستان ورزشی، ورزشگاه و استخر شنا نیز در این مدت تعطیل شده اند.   بر پایه تازه ترین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۳۶۴ مورد ابتلا به کرونا در عراق به ثبت رسیده که در این میان ۲۹ تن از آنها فوت شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha