۸ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۵
کد خبر: 83729152
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

۸ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۵
کد خبر: 83729152
نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

قم - ایرنا - انتقاد از ترویج حوزه‎‌هراسی به بهانه کرونا، رکوردزنی کشوری تیم بهداشت قم، بیم قم از اوج‌گیری دوباره سفرها و شیوع کرونا، غیرفعال بودن بوستان‌ها تا عادی شدن شرایط، ترخیص زن ۹۰ ساله مبتلا به کرونا از بیمارستان، و انتقاد رئیس مجمع سلامت قم از دریافت فرانشیز برای درمان کرونا؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز پنجشنبه ۷ فروردین‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

انتقاد از ترویج حوزه‎‌هراسی به بهانه کرونا

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: هجمه‌های جاری علیه حوزه بسیار بی انصافانه است و امروز کارهای بسیار احمقانه و آشکاری از سوی دولت‌مردان آمریکا صورت می‌گیرد، اما کسی توجهی به آن نمی‌کند که اگر این اقدامات به‌وسیله طلبه‌ای انجام شود معلوم نیست چه برخوردی با آن صورت بگیرد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست شورای معاونتن و ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: اگر آن‌ها کار خوبی هم آن‌ها انجام دهند، زود منعکس و جریان‌سازی می‌شود درعین‌حال اگر همان کار خوب را طلبه‌ای انجام دهد، برخورد آن‌چنانی می‌کنند و یا اصلا به آن توجهی نمی‌کنند؛ ما در چنین شرایط حساسی قرار داریم.

پیام استاندار به مناسبت شهادت پزشک قمی

استاندار قم، با صدور پیامی شهادت سومین مدافع سلامت مراکز درمانی استان دکتر حسین جوهری در جریان تلاش های شبانه روزی برای مقابله با کرونا را تسلیت گفت.

بهرام سرمست در این پیام آورده است: خبر شهادت سومین شهید مدافع سلامت استان قم، دکتر حسین جوهری که در راه کمک به مداوا و نجات بیماران مبتلا به کرونا، جان خود را از دست دادند، موجب اندوه و تأسف شد.

ترخیص زن ۹۰ ساله مبتلا به کرونا از بیمارستان

یک بیمار ۹۰ ساله مبتلا به ویروس کرونا پس از ۱۱ روز از بخش تحت نظر زنان بیمارستان فرقانی قم و بهبودی از این مرکز درمانی مرخص شد.

هفته گذشته نیز یک زن ۹۳ ساله بیمار نیز پس از هفت روز بستری از همین بخش ترخیص شده بود.

غیرفعال بودن بوستان‌ها تا عادی شدن شرایط

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا، بوستان‌هایی که در آنان امکان جلوگیری از تردد شهروندان وجود داشته باشد تا عادی شدن شرایط شهر، غیرفعال بوده و پذیرای شهروندان نیست.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بوستان‌های قم از هفته آخر اسفندماه پارسال غیرفعال است و شرایط میزبانی از شهروندان و مسافران نوروزی را ندارد.

انتقاد رئیس مجمع سلامت قم از دریافت فرانشیز برای درمان کرونا

رییس مجمع سلامت قم، با انتقاد از تصمیم جدید درباره دریافت ۱۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران با مشکلات حاد تنفسی و کرونایی گفت: این اقدام مانع از مراجعه بسیاری از مبتلایان به مراکز درمانی می‌شود.

حسن آقاجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: درحالی‌که شرایط اقتصادی مردم به دلیل شیوع  کرونا افت شدید پیداکرده است و  اقشار متوسط و ضعیف در فشار بیشتر اقتصادی هستند، اجرای این سیاست مانع از معرفی افراد مبتلا به دلیل عدم تامین هزینه‌های درمان می‌شود.

قرنطینه ۵۳۶ تبعه هندی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: ۵۳۶ تبعه کشور هند در ۲۸ نقطه از شهر قم در مهمان‌پذیرهای استان پراکنده بودند که آن‌ها را در ۴ نقطه شهر ساماندهی کردیم و توصیه شد که در محل اسکان و هتل‌ها مستقر شوند.

بیژن سلیمانپور در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از این افراد خواسته شد که از ترددهای غیرضرور در سطح شهر به‌صورت جدی خودداری کنند که باوجود برخی موانع با هماهنگی‌های بین بخشی این کار به نحو مطلوبی انجام شد.

بیم قم از اوج‌گیری دوباره سفرها و شیوع کرونا

عدم رعایت کامل قرنطینه خانگی توسط برخی از افراد، فعالیت بسیاری از اصناف غیرضرور با وجود مصوبات استانی و ادامه سفرهای نوروزی و بازگشت بیش از ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی نگرانی‌های جدی را در بین مردم قم ایجاد کرده است و همچنین دست کم ۴۰ درصد ورودی مسافران از سایر شهرها به مقصد قم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ادامه دارد.

ثبت‌نام ۳۹۰ هزار تن در سامانه طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۲ تَن از شهروندان قمی با مراکز بیمارستانی این استان مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کرده اند که ۶۰ تًن آنها در بخش های بیمارستان ها بستری و بقیه بعد از بررسی در بخش اورژانس با تجویز دارو و توصیه به قرنطینگی خانگی مرخص شدند.

محمد رضا قدیر روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود: ۲۸ تَن نیز در شیفت صبح امروز از بیمارستان ها با بهبودی کامل ترخیص شدند.

وی ادامه داد: در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در قم تاکنون ۳۹۰ هزار تَن از در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کردند.

پایش ۲۲۱ هزار تَن در طرح غربالگری کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: در هفته نخست فروردین ماه جاری ۲۲۱ هزار و ۷۳۱ تَن در طرح مبارزه با کرونای هلال احمر این استان، مورد پایش و کنترل قرار گرفتند.

محمد گلفشان در تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر استان در هفته نخست سال ۹۹ افزود: در ۱۸ پایگاه با استفاده از ۵۶ تب سنج، غربالگری از شهروندان انجام شد.

رکوردزنی کشوری تیم بهداشت قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به رکوردزنی کشوری تیم بهداشت این استان درخصوص ثبت مراقبت های بهداشتی انجام شده روزانه گفت: تعداد مراقبت های ارائه شده توسط مراقبان سلامت قم تاکنون ۴۱۲ هزار تَن بوده است.

سیامک محبی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود: ۳۳ هزار و ۱۹۰ مورد نیز مراقبت انجام شده و روز گذشته با انجام ۱۰۳ هزار تَن مراقبت یک رکورد جدید در کشور را ثبت کردیم.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha