«مشکات اسدی» مشاور زنان و توانمندسازی اجتماعی سازمان فناوری اطلاعات ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره کمپین «درسخانه» افزود: موضوع آموزش از راه دور دانشآموزان با شیوع ویروس کرونا اهمیت دوچندان پیدا کرد، در این ایام تمرکز سازمان فناوری اطلاعات در گام اول روی فعالیت کسب و کارهای بخش خصوصی بود که در حوزه ی اموزش از راه دور فعال هستند و این اقدام با ثبتنام در سامانه نوآفرین (csr) آغاز شد.
وی افزود: در گام بعدی با تمرکز روی موضوع تولید محتوای مطلوب و استاندارد، کمپین درس خانه را با همکاری آموزش و پرورش طراحی کرد. که این کمپین روی شناسایی و تقدیر از معلمهایی تمرکز دارد که در حوزه آموزش مجازی تولید محتوا کردهاند و به هر طریق که تواناییاش را داشتند، و تحت هر شرایطی ارتباط خودشان را با دانشآموزان حفظ کردند.
اسدی درباره شکلگیری کمپین و چگونگی شناسایی معلمهای خلاق و فعال حوزه مجازی گفت: «درسخانه» با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان فناوری اطلاعات ایران شروع به کار کرد. ما از معلمها خواستیم محتواهای تولیدیشان را بر بستر آپارات بارگزاری کنند تا در دو مرحله مورد داوری قرار بگیرد.
او اضافه کرد: داوری ابتدایی به شکل کمی انجام میشود و بازدید مخاطبان از ویدیو مورد توجه قرار میگیرد. پس از این مرحله تعداد معلمهایی که محتوای تولیدیشان بیشترین بازدید را داشته باشد برای ارزیابی کیفی انتخاب میشوند تا محتوا و خلاقیتی که در تولید آن داشتند مورد ارزیابی قرار بگیرد. پس از اتمام این طرح معلمها شناسایی و تقدیر میشوند.
کمپین «درسخانه» با دو هدف راهاندازی شد
شناسایی و تقدیر از معلمهای خلاق آموزش مجازی
۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰
کد خبر:
83731931
تهران - ایرنا - سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش کمپین «درسخانه» را برای شناسایی و تقدیر از معلمانی که مسوولیت تولید محتوای آموزش مجازی دانشآموزان در شرایط تعطیلی مدارس در شرایط شیوع ویروس کرونا برعهده دارند را راهاندازی کرد.
اخبار مرتبط
-
به دستور وزیر ارتباطات:
بسته اینترنت رایگان برای ۶۰۰ هزار معلم فعال شد
تهران-ایرنا- به دستور «آذری جهرمی» بسته ۲۰گیگ اینترنت رایگان از سوی اپراتورها برای معلمها…
-
پاسخ رد به درخواست وزیر ارتباطات:
اینترنت رایگان تمدید نشد
تهران- ایرنا- بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت ثابت مقابله با کرونا که از هفته آخر اسفند برای کاربران فعال…
-
در کمپین «هر کجا، هر زمان، یادگیری» انجام شد:
بیش از یک میلیارد تومان آموزش رایگان
تهران-ایرنا- برگزاری کمپین آموزش از راه دور «هر کجا، هر زمان، یادگیری» تا ۱۵ فروردین ماه جاری…
-
عزم اکوسیستم استارتاپی و آموزش و پرورش برای «آموزش مجازی»
فضای مجازی؛ نقطه اتصال معلم و دانشآموز
تهران- ایرنا- شناسایی استارتاپهای فعال در حوزه تولید محتوا و زیرساختهای فضای مجازی از یک…
نظر شما