کرونا تلنگری برای ورود جامعه قرآنی به فضای مجازی بود

تهران- ایرنا- معاون اجرایی شورای عالی قرآن اظهار داشت: ویروس کرونا تلنگری برای جامعه قرآنی بود تا از ظرفیت فضای مجازی بهره بیشتری ببرد.

محمدتقی میرزاجانی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی نهادهای قرآنی پس از شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده در کشور که منجر به حضور مستمر خانواده ها در منازل شان شده، به خبرنگار معارف ایرنا گفت: این اتفاق تلنگری برای بخش های مختلف به ویژه جامعه قرآنی کشور بود تا با ورود به فضای گسترده مجازی، از امکاناتی که دراین فضا وجود دارد، بهره برداری بیشتری داشته باشد. 
وی افزود: واقعیت این است که همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم به نوعی درگیر رسانه های مجازی هستیم اما موضوع این است که باید به شکل صحیح از این امکان استفاده شود. در مجموع، اقدامات جامعه قرآنی جهت استفاده حداکثری از این ظرفیت مهم و اثرگذار، کافی نیست و نمره قبولی نمی گیرد. 
میرزاجانی اضافه کرد: این اتفاق برای اولین بار باعث شد تا حرکت های دستگاهی و دولتی و حرکت های مردمی و خودجوش متعددی البته به صورت پراکنده شکل بگیرند. 
وی فعالیت های اخیر نهادهای قرآنی در فضای مجازی طی ماه گذشته را یک گام اولیه دانست و افزود: البته ما این اقدامات را باید به فال نیک بگیریم اما به این میزان بهره وری در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که به زعم من شاید یک درصد از کل هم نیست بسنده نکنیم. 
این قاری قرآن اظهار امیدواری کرد تا بعد از ریشه کن شدن کرونا و ایجاد وضعیت عادی، دست اندرکاران نهادهای قرآنی کشور به ویژه نهادهایی که تجربه ای در این جریان به دست آورده اند، با همفکری یکدیگر، ضمن رصد و آسیب شناسی صحیح و دقیق، برنامه های منسجم و مؤثری را طراحی کنند تا بتوان نقش جدی تری در فضای مجازی ایفا کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha