«علی ابراهیمی» در گفتو گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال «جهش تولید» اظهار داشت: تحقق رونق و جهش تولید به مساله بسیار مهمی چون بازار مصرف وابسته است. چنانچه بخواهیم تولیدات کشور رونق داشته باشد، بهویژه امسال که توقع جهش و رشد تولید داریم، باید برای تولیدات، بازار مصرف داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه برای رشد تولید، زیرساختهای آمادهای داریم، تصریح کرد: تولیدکنندگان عزم و توان خود را در زمینه رشد و جهش تولید باید به کار گیرند و تسهیلاتی نیز در این ارتباط لحاظ شود، وگرنه تولیدات بدون بازار مصرف، متوقف خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: تحقق شعار جهش تولید امسال نیاز به شکلگیری کارگروهی ویژه متشکل از وزارتخانههای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و امور خارجه دارد، تا بتوانند با ایجاد بازارهای خارجی از تولیدات کشور حمایت کنند.
ابراهیمی اضافه کرد: این کارگروه باید به شکلی برنامهریزی کند که با توجه به توانمندی و امکانات موجود در کشور و امکان افزایش بیش از پیش تولید، تدابیر اساسی برای بازار مصرف تولیدات اندیشیده شده باشد.
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: شاه کلید رونق و جهش تولید، بازار مصرف و حمایتهای دستگاههای مرتبط در این زمینه است.
این نماینده مجلس یادآور شد: دستگاهها باید در این ارتباط بسیار حسابشده عمل کنند تا به بهانه جهش تولید، هزینه و منابع کشور را به مسیر تولید محصولات فاقد بازار منتقل نکنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار رونق تولید پرداختند و با تأکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسبوکار» اما نقش تولید بیهمتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان مییابد و تحریمها به نفع کشور تمام خواهد شد.
حضرت آیتالله خامنهای با جمعبندی سخنانشان در خصوص نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دستاندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم بهوجود آید.
نظر شما