۱۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 83733861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هزینه و منابع کشور به سمت تولید محصولات فاقد بازار منتقل نشود

تهران- ایرنا- نماینده مردم شازند در مجلس، شاه کلید رونق و جهش تولید را بازار مصرف و حمایت‌های دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد و گفت: دستگاه‌ها باید بسیار حساب‌شده عمل کنند تا به بهانه جهش تولید، هزینه و منابع کشور را به مسیر تولید محصولات فاقد بازار منتقل نکنند.

«علی ابراهیمی» در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال «جهش تولید» اظهار داشت: تحقق رونق و جهش تولید به مساله بسیار مهمی چون بازار مصرف وابسته است. چنانچه بخواهیم تولیدات کشور رونق داشته باشد، به‌ویژه امسال که توقع جهش و رشد تولید داریم، باید برای تولیدات، بازار مصرف داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رشد تولید، زیرساخت‌های آماده‌ای داریم، تصریح کرد: تولیدکنندگان عزم و توان خود را در زمینه رشد و جهش تولید باید به کار گیرند و تسهیلاتی نیز در این ارتباط لحاظ شود، وگرنه تولیدات بدون بازار مصرف، متوقف خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: تحقق شعار جهش تولید امسال نیاز به شکل‌گیری کارگروهی ویژه‌ متشکل از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و امور خارجه دارد، تا بتوانند با ایجاد بازارهای خارجی از تولیدات کشور حمایت کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: این کارگروه باید به شکلی برنامه‌ریزی کند که با توجه به توانمندی و امکانات موجود در کشور و امکان افزایش بیش از پیش تولید، تدابیر اساسی برای بازار مصرف تولیدات اندیشیده شده باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: شاه کلید رونق و جهش تولید، بازار مصرف و حمایت‌های دستگاه‌های مرتبط در این زمینه است.

این نماینده مجلس یادآور شد: دستگاه‌ها باید در این ارتباط بسیار حساب‌شده عمل کنند تا به بهانه جهش تولید، هزینه و منابع کشور را به مسیر تولید محصولات فاقد بازار منتقل نکنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار  رونق تولید پرداختند و با تأکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با جمع‌بندی سخنانشان در خصوص نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha